پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۸۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بدون شک طب سنتی ایرانی می‌تواند به ارتقای سطح سلامت مردم کمک کند، گفت: وزارت بهداشت در دولت سیزدهم سیاست‌های خود را در خصوص توسعه منطقی طب سنتی ایرانی برنامه ریزی خواهد کرد.
شعارسال: دکتر نفیسه حسینی یکتا ، درخصوص، اما و اگر‌های استفاده از ظرفیت طب‌های سنتی و مکمل در کشور، گفت: دیدگاه‌ها و رویکرد‌های مختلفی درباره این موضوع وجود دارد؛ جریانات مختلفی با دیدگاه‌های افراطی و تفریطی درخصوص استفاده از این ظرفیت، نظراتی را بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی با دیدگاه افراطی معتقدند که طب سنتی می‌تواند جایگزین طب رایج باشد و با استفاده از طب سنتی از ظرفیت عظیم موجود در طب رایج در نظام سلامت بی نیاز خواهیم شد، اظهار کرد: از سوی دیگر برخی افراد با دیدگاهی متعصبانه و مخالف طب سنتی ایرانی هرگونه ظرفیت پیشگیرانه و کمک درمانی را برای طب سنتی ایرانی منکر می‌شوند. استفاده منطقی، عالمانه و کاربردی از ظرفیت دانش بومی طب سنتی ایرانی کارا خواهد بود.

حسینی یکتا ادامه داد: آنچه که وزارت بهداشت در دولت سیزدهم در این حوزه درنظر دارد، این است که سیاست‌های خود را درخصوص توسعه منطقی طب سنتی ایرانی برنامه ریزی کرده و به استفاده منطقی، عالمانه و کاربردی از ظرفیت دانش بومی طب سنتی ایرانی بپردازد. بدون شک طب سنتی ایرانی می‌تواند در خدمت نظام سلامت به ارتقای سطح سلامت مردم کمک کند.

وی افزود: تاکید ویژه‌ای که مکتب درمانی طب سنتی بر اصول پیشگیرانه و اصلاح سبک زندگی دارد و توانمندی‌هایی که طب سنتی ایرانی در کمک به درمان بیماری‌های مختلف در کنار طب رایج دارد، ظرفیت این مکتب را در مسئله مهم بهداشت و پیشگیری کاملا مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه راهبرد سازمان جهانی بهداشت هم استفاده از ظرفیت طب‌های سنتی و مکمل به صورت تلفیقی با طب مدرن است، ادامه داد: وزارت بهداشت سیاست خود را بر اساس راهبرد‌های سازمان جهانی بهداشت که استفاده از ظرفیت طب‌های سنتی و مکمل به صورت تلفیقی با طب مدرن در نظام سلامت بوده، قرار داده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، تاکید کرد: به منظور اجرایی شدن اسناد بالادستی از جمله سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی و همینطور بند ۱۲ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص توسعه و نهادینه شدن این طب، برنامه ریزی‌های دقیق و منظمی در دستور کار است که امیدواریم به تسریع و تسهیل استفاده از این ظرفیت کمک و کندی‌هایی که وجود داشته را جبران کند.
 


دیدگاه غیرافراطی وزارت بهداشت
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۲۱ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۱۴۰۰۰۶۲۱۱۵۰۵۹، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
0
0
شاید هر دو اینها در کنار هم بتونه کمک خیلی بزرگی به بیماران بکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
0
0
بعضی از افراد طب سنتی رو قبول دارن و نتایج خوبی هم ازش گرفتن و چون به بقیه هم توصیه می‌کنن به آرومی داره جا میفته بین مردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین