پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
حرم حضرت رقیه (س) در محله تاریخی “العماره” منطقه شام (دمشق قدیمی) قرار دارد. این مقام آرامگاه حضرت رقیه (س) دختر ۳ ساله امام حسین (ع) است. بنای اولیه ساخته شده بر روی قبر مطهر حضرت رقیه (س) برای اولین بار در سال ۵۲۶ ه. ق توسط فرمانروایان سلسله ایوبی احداث گردید که طی آن سنگ مزاری از جنس مرمر که با عاج مزین شده بود بر روی آن نصب شد. پس از آن در طی سده‌ها و سال‌های بعدی مسجدی بر روی مدفن شریف حضرت ساخته شد و بار‌ها مرمت و تجدید بنا گردید.
شعار سال: با توجه به مبانی عقیدتی نحله فکری وهابیت مبنی بر ممنوعیت و حرمت هرگونه زیارت اهل قبور، تخریب مزار بزرگان دینی و ائمه و صحابی جلیل القدر پیامبر و لزوم انهدام کلیه مزار‌ها و حرم‌ها و مساجد احداث شده بر روی این قبور به بهانه “مبارزه با مظاهر بت پرستی”!، کشور سوریه شاهد اقدامات وحشیانه این گروه‌ها در حملات مکرر به مراقد بزرگان دینی، صحابه پیامبر اسلام و حرم‌های ائمه و فرزندان آن‌ها بوده است.

از میان این وحشیگری‌ها می‌توان به حملات مکرر زمینی و موشکی به حرم مطهر عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در حاشیه جنوبی شهر دمشق، حملات تروریست‌ها به حرم مطهر حضرت سکینه (ع) در منطقه داریا (که منجر به تخریب نیمی از بنای ساخته شده بر روی آن شده است) و حمله تروریست‌های تکفیری گروه جبهه النصره (شعبه القاعده در سوریه) به مرقد “حجر بن عدی”صحابی جلیل القدر پیامبر اسلام (ص) و امیر المومنین علی (ع) در منطقه عدرا واقع در شمال شرقی شهر دمشق اشاره کرد که طی آن تروریست‌ها اقدام به نبش قبر و انتقال پیکر ایشان به مکان نامعلومی کرده اند.

در این میان حرم مطهر حضرت رقیه (س) نیز از شر جهالت و کینه تروریست‌های تکفیری در امان نبوده و طی سال‌های گذشته بار‌ها در معرض تهدیدات و حملات تروریستی قرار گرفته است. در دوره جنگ داخلی سوریه، تروریست‌های تکفیری مستقر در منطقه “جوبر” واقع در شرق شهر دمشق چندین بار اقدام به پرتاب خمپاره به سمت مقام حضرت رقیه (س) کرده اند که گلوله‌ها به هدف اصابت نکرده است. در آن دوران مسئولیت حفاظت از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در شهر دمشق با هماهنگی مسئولان سیاسی و امنیتی و نظامی سوریه بر عهده یگانی نظامی متشکل از رزمندگان حزب الله لبنان و حزب الله سوریه قرار داشت.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری مشرق نیوز، تاریخ انتشار:۲۲ مهر ۱۳۹۷، کدخبر:۹۰۲۱۴۶، www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین