پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
هتل‌داران از آغاز بحران کرونا، مطالباتی جزیی داشتند که متاسفانه پس از گذشت یک سال و نیم، نه از سوی دولت قبل و نه از جانب دولت فعلی هیچ پاسخی به این مطالبات داده نشده است. این مطالبات می‌تواند بخشی از خسارات واردشده به هتل‌ها را جبران کند.

شعار سال: رییس جامعه هتلداران ایران اعلام کرد: میزان خسارت مالی کرونا به هتل‌های کشور به ۲۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
 
 جمشید حمزه‌زاده گفت: از اسفند ۹۸ تا پایان مرداد ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان زیان مالی متوجه هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی شده است و متاسفانه، دو سوم کارکنان هتل‌ها شغل‌شان را از دست داده‌اند، درحالی‌که بسیاری از آن‌ها نیروهای متخصص این حوزه بودند.
 
او اظهار کرد: هتل‌داران از آغاز بحران کرونا، مطالباتی جزیی داشتند که متاسفانه پس از گذشت یک سال و نیم، نه از سوی دولت قبل و نه از جانب دولت فعلی هیچ پاسخی به این مطالبات داده نشده است. این مطالبات می‌تواند بخشی از خسارات واردشده به هتل‌ها را جبران کند.
 
حمزه‌زاده بیان کرد: تسهیلاتی با بهره تک‌رقمی، تنفس حداقل یک‌ساله و بازپرداخت طولانی‌مدت، از جمله مطالبات بود. این تسهیلات می‌تواند متناسب با حجم کار هتل و مثلاً تعداد اتاق‌های آن در نظر گرفته شود. موضوع دیگر معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی اعم از مالیات بر درآمد و ارزش‌افزوده تا پایان کرونا است. همچنین تخفیف و بخشودگی ویژه برای هتلداران در ارتباط با هزینه حامل‌های انرژی و مثلاً پایین آوردن تعرفه مصرف هتلداران در این بخش. به علاوه بخشودگی سهم کارفرما از بیمه کارکنان می‌تواند از اشتغال ایجادشده در هتل‌ها محافظت کند و مانع از تعدیل نیرو شود. امهال بازپرداخت تسهیلات دریافتی برای دوره‌های مشخص خصوصاً برای هتل‌هایی که پس از دریافت وام دچار رکود ناشی از بحران‌های سال‌های گذشته و خصوصاً شیوع ویروس کرونا شدند موضوع دیگر است.
 
رییس جامعه هتلداران، ارزان‌سازی سفر را که به تازگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر آن تاکید داشته از جمله اقدامات حمایتی دولت از مردم و صنعت گردشگری دانست و افزود: بیشتر هتل‌ها برای همکاری در این طرح، آمادگی دارند و حاضرند بدون این‌که کیفیت خدمات را پایین آورند به سهم خود، به این ارزان‌سازی سفر کمک کنند. اگر این طرح اجرا شود، هم مردم از عواید آن بهره‌مند می‌شوند و هم چرخ راکد اقتصاد هتل‌ها تا حدی به حرکت درمی‌آید. این مطالبات از نظر ما جزیی است که انتظار داریم در دولت جدید محقق شود و صنعت هتلداری تا حدی تقویت شود و جان بگیرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران ، تاریخ انتشار:  21شهریور1400، کدخبر:802710 ،www.asriran.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
0
مردم با ارزان سازی سفر موافقن، ارزان سازی در چه حدی صورت می گیره که مردم از پس هزینه‌هاش بر بیان؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین