پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۵۸۹۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
دبیر کمیسیون تسهیل فضای کسب و کار اتاق بازرگانی تهران گفت: ارز چندنرخی کشور را به قهقرا می‌برد و همچنان دولت حاضر نیست دست از پرداخت این ارز بردارد.
شعار سال: محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی هنوز در دولت جدید هم تعیین تکلیف نشده است، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی آفت بزرگی برای بسیاری از کالا‌هایی شده است که تولیدکنندگان ایرانی قادر به تامین آن به بهترین شکل هستند و هم اکنون به دلیل رقابت‌های منفی که حول ارز رانتی شکل گرفته، متوقف شده‌اند.

دبیر کمیسیون تسهیل فضای کسب و کار اتاق بازرگانی تهران افزود: ارز چندنرخی کشور را به قهقرا می‌برد و همچنان دولت حاضر نیست دست از پرداخت این ارز بردارد.

وی تصریح کرد: برخی تولیدکنندگان به دلیل واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید را کنار گذاشته و رو به واردات آورده‌اند، این در حالی است که بیشترین رسوب در گمرکات مرتبط با ارز‌های ۴۲۰۰ تومانی است، به این معنا که بررسی‌های ما نشان می‌دهد واردکنندگانی که کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور کرده‌اند، مابه التفاوت را دریافت کرده و سود خود را از فرآیند واردات کسب کرده‌اند.

نجفی منش گفت: اگر ارز آزاد شده و چندنرخی بودن آن از بین برود، چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد؛ این در حالی است که اگر ارز آزاد و مسیر توزیع آن مشخص باشد، بساط چنین مواردی از بین می‌رود؛ اما باید به داد اقشار آسیب‌پذیر هم رسید و مابه التفاوت قیمت کالا‌های اساسی با نرخ دلار آزاد با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی را به آن‌ها پرداخت کرد.

وی افزود: منابع ارزی دولت ماه‌هاست که در حال هدررفت است و تبعات آن را هم اقتصاد داده و هم افراد آسیب‌پذیر جامعه؛ بنابراین باید هر چه زودتر تصمیم قاطع و جدی در این خصوص گرفته شود.

نجفی منش به حجم رو به افزایش نقدینگی در کشور اشاره و تصریح کرد: تورم نتیجه عملکرد دولت است؛ بنابراین به راحتی نمی‌توان آن را کنترل کرد؛ این در حالی است که در پایان دولت هشتم، میزان نقدینگی ۶۳ هزار میلیارد تومان بود که در پایان دولت دهم به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسید؛ در حالیکه اکنون این رقم به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده و تورم را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار:۲۱ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۶۱۴۳۱، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
0
حتما علت خاصی وجود داره که دولت قبول نمی‌کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین