پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۵۸۹۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان اردبیل گفت: پائین بودن سرانه درآمد عمومی یکی از علت‌های عدم استقبال عمومی از بیمه‌نامه است.
شعار سال: فرهنگ جوادی اظهار کرد: آموزش از پایه در مقوله بیمه و ثمرات آن در کشور هنوز اتفاق نیفتاده است و مردم با مفهوم بیمه و آنچه را که می‌تواند تحت پوشش قرار دهد، آشنا نیستند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم و معیار‌های سنجش توسعه مبحث بیمه و ضریب نفوذ (یعنی نسبت حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص ملی) آن در جامعه است، اضافه کرد: به‌صورت کلی هرآنچه باعث تولید هزینه برای خانوار هزینه شود اگر قابل‌لمس آنی نباشد، معمولاً با استقبال کمی مواجه و به‌تدریج حذف می‌شود.

جوادی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲.۴ درصد و در کشور‌های پیشرفته تا ۱۵ درصد هم می‌رسد، اضافه کرد: آموزش‌های عمومی نقش بسزایی در افزایش آگاهی‌های عمومی دارد، اما من به یاد ندارم که در سال‌های اخیر اقدام جدی در این زمینه انجام نشده است.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان اردبیل ادامه داد: تنویر افکارعمومی از طریق تکرار مکرر مزایا و ضرورت تهیه انواع بیمه‌نامه در زندگی روزمره از طریق رسانه عمومی و توسط نهاد عمومی (نه شرکت‌های بیمه) انجام می‌شود.

به گفته جوادی، برای ارتقای دانش عمومی و تغییر نگرش از اینکه تهیه بیمه‌نامه هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است باعث تقویت و اعتمادسازی بین عامه مردم می‌شود.

این فعال صنعت بیمه با بیان اینکه منکر برخی از ضعف‌ها در روند رسیدگی و جبران خسارت در شرکت‌های بیمه نیستم، تصریح کرد: بی‌اعتمادی عمومی یا بخش عظیمی از مردم به صنعت بیمه را قبول ندارم چرا که روزبه‌روز به خریداران بیمه از شرکت‌های بیمه افزوده می‌شود.

افزایش اعتماد به بیمه

جوادی با بیان اینکه صنعت بیمه کشور بر اساس آمار بیمه مرکزی سالانه مبالغ هنگفتی را در قالب خسارت به بیمه‌گذاران و زیان‌دیده‌ها پرداخت می‌کند، تشریح کرد: شرکت‌های بیمه در برخی از رشته‌های بیمه‌ای ضریب خسارت بیشتر از ۱۰۰ درصد را متحمل می‌شوند که این امر نشانگر افزایش اعتماد به صنعت بیمه است.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان اردبیل با بیان اینکه در هر خدمتی وجود برخی نارسائی احتمالی و گلایه اربابان رجوع حتمی است، تشریح کرد: در صنعت بیمه اگر گلایه‌ای باشد ناشی از عدم آگاهی کامل بیمه‌گذاران از تعهدات و مفاد بیمه‌نامه‌ای است که از شرکت‌های بیمه خریده‌اند.

وی اضافه کرد: هر شخصی که بیمه‌نامه‌ای برای امری یا سرمایه و حادثه و ... تهیه می‌کند باید در زمان خرید بیمه‌نامه به تعهدات و مواردی که باید مطلع شود آگاهی پیدا کند تا در موقع خسارت دچار مشکل نشود.

جوادی با اشاره به اینکه بروز اختلاف بین بیمه‌گزار و بیمه‌گر ناشی از مفاد بیمه‌نامه را نباید بی‌اعتمادی تعبیر کرد، ادامه داد: بیمه شخص ثالث خودرو برای خودرو‌ها یک بیمه‌نامه اجباری برای دارندگان وسیله نقلیه موتوری است و معمولاً اکثراً صاحبان خودرو تهیه می‌کنند و این بیمه توسط عوامل انتظامی کنترل شده و در صورت عدم تهیه اعمال قانون می‌شود، اما با این اوصاف هنوز نزدیک به ۲۰ درصد خودرو‌ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

به اعتقاد این فعال صنعت بیمه، اگر ارائه محصولات بیمه‌ای و ثمرات و خدمات آن به‌درستی به مردم مشخص شود تمایل به خرید و تهیه انواع بیمه‌نامه اموال و اشخاص از قبیل بیمه آتش‌سوزی، عمر و ... افزایش پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان اردبیل افزود: در دنیای امروزی زندگی بدون بیمه امری بسیار سخت و تقریباً غیرممکن است و باید با خرید انواع بیمه‌نامه موردنیاز و پرداخت مبلغ اندکی ریسک سبد هزینه زندگی خود را بسیار کاهش داد.
 
دددددددد
 
شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از چابک آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۷۷۵۰، www.chabokonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
0
بیمه شخص ثالث یکی از مهمترین بیمه ها برای ماشین هست.در صورت بروز حادثه میتونه عواقب بدی پیش بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین