پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۱۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه دوشنبه پیرامون آخرین تحولات این کشور سخنرانی کرد.
شعار سال: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه دوشنبه پیرامون آخرین تحولات و اوضاع لبنان سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای این سخنرانی رحلت آیت الله العظمی سید محمدسعید حکیم از مراجع عظام تقلید و همچنین علامه عبدالامیر قبلان را مجدداً تسلیت گفت.

استقبال از تشکیل کابینه جدید لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان از تشکیل دولت در این کشور استقبال کرد و از تمام طرف‌هایی که در این مقوله مشارکت داشتند، قدردانی نمود.

سید حسن نصرالله گفت: از نخست وزیر «حسان دیاب» به خاطر بردباری، میهن پرستی و مسئولیت پذیری قدردانی می‌کنم و از وزیران بخاطر کارشان کمال تشکر را دارم.

وی افزود: اولویت‌های دولت کنونی باید نجات کشور از عمق فروپاشی، انجام اصلاحات و بهبود معیشت مردم باشد. خواهان این هستیم که بیانیه وزارتی به منظور کسب رأی اعتماد و برون رفت کشور از بحران در سریع‌ترین زمان صادر گردد. همه باید بدون صدور حکم زودهنگام، با دولت همبستگی و همکاری کنند و به آن زمان دهند.

ارسال کشتی سوخت از ایران به لبنان

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: سخن اصلی امروز ما درباره وعده‌ای است که در خصوص کشتی نفت دادیم. ما در خصوص مقصد نخستین کشتی که حامل فرآورده‌های نفتی بود دو گزینه شامل لبنان یا سوریه را داشتیم. برای اینکه دولت لبنان در تنگنا نیفتد و در معرض تحریم قرار نگیرد تصمیم گرفتیم که مقصد کشتی سوریه باشد و سپس محموله‌ها وارد لبنان شود. سوریه در بندر بانیاس انبار و حرکت به سمت مرز‌ها را تسهیل کرد و امنیت آن را تأمین نمود. اولین کشتی حامل فرآورده‌های نفتی یکشنبه شب به بندر بانیاس رسید و امروز تخلیه محموله آن کامل می‌شود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: انتقال فرآورده‌های نفتی به البقاع روز پنج شنبه آینده آغاز می‌شود و در انبار‌های مشخصی در بعلبک ذخیره سازی و سپس به سایر مناطق لبنان توزیع می‌گردد. محاسبات برخی که وعده ارسال کشتی را برای مصرف رسانه‌ای می‌دانستند با شکست مواجه شد. تمام محاسباتی که در خصوص تحقق این وعده شک داشتند و امیدوار بودند اسرائیلی‌ها کشتی را هدف قرار داند، به شکست انجامید. اسرائیل در تنگنا بود و معادله بازدارندگی موجود از سوی مقاومت موجب رسیدن نخستین کشتی شد و به امید خدا دیگر کشتی‌ها هم سالم خواهند رسید.
 
از تشکیل کابینه جدید لبنان استقبال می‌کنیم

محاسبات آمریکا با شکست مواجه شد

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: تکیه بر آمریکایی‌ها که علیرغم تمام فشار‌ها در ممانعت از رسیدن کشتی‌ها ناکام ماندند، با شکست مواجه شد. محاسبات در خصوص ایجاد مشکل بین حزب الله و دولت لبنان ساقط شد. این کشتی که رسیده است حامل مازوت است و کشتی دوم طی روز‌های آینده به بانیاس خواهد رسید. تمام اقدامات اداری ارسال سومین کشتی که حامل بنزین خواهد بود، انجام شده است. چهارمین کشتی که متعاقباً ارسال خواهد شد حامل مازوت خواهد بود چرا که ما در آستانه زمستان قرار داریم.

سید حسن نصرالله گفت: بر اساس روند دولت جدید و داده‌ها و شرایط موجود در خصوص دریافت کشتی‌های بیشتر تصمیم خواهیم گرفت. مشتقاتی که به لبنان خواهد رسید به تمام گروه‌ها در لبنان عرضه خواهد شد و محدود به هیچ گروهی نیست. ما به واسطه این کشتی‌ها به دنبال تجارت و سود نیستیم بلکه می‌خواهیم مشکلات مردم کاهش یابد. سازوکار مشخصی را برای تحویل مشتقات تدوین کردیم و هدف ما رقابت با هیچ کسی نیست.

دبیرکل حزب الله افزود: به طرف‌هایی که نیازمند مازوت هستند به مدت یکماه تسهیلات و کمک رسانی خواهد شد و این طرف‌ها شامل بیمارستان‌های دولتی، مراکز سالمندان، یتیم خانه‌ها و افراد استثنایی هستند. در حال حاضر مازوت را به شکل فردی توزیع نخواهیم کرد و این کار بین مؤسسات انجام خواهد شد تا قبل از زمستان پایان یابد. مهم برای ما این است که مشتقات به طرف‌هایی که مستحق آن هستند و نه بازار سیاه برسد. مشتقات به لیره لبنان فروخته خواهد شد و هدف ما این است که بازار سیاه بشکند و محتکران به مقصود خود نرسند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: از دولت جدید می‌خواهیم که ارتش لبنان تضمین کننده رسیدن سوخت به مردم باشد. ما در خصوص کشتی‌های سوخت دست به پوشش رسانه‌ای نزدیم چرا که ما قصد تحریک کردن کسی را نداریم و نمی‌خواهیم بهره برداری سیاسی انجام دهیم و فقط دنبال کاهش درد و رنج مردم هستیم.

دبیرکل حزب الله با استقبال از سفر اخیر یک هیأت لبنانی به سوریه، افزود: از برکات کشتی‌های سوخت این بود که در‌های جدیدی را بویژه پس از تحرکات مستقیم آمریکا گشود.

قدردانی از ایران بخاطر ارسال کشتی سوخت به لبنان

دبیرکل حزب الله همچنین از ایران بخاطر ارسال کشتی سوخت به لبنان تمجید کرد و گفت: من باید از جمهوری اسلامی ایران و حضرت رهبری دام ظله و نیز رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی و مقامات ایران تشکر کنم. همچنین از دولت و رهبری سوریه بخاطر ارائه تسهیلات و همکاری در این زمینه که طی مرحله آینده هم ادامه خواهد داشت، قدردانی می‌کنم.

فرار اسرای فلسطینی از زندان فوق امنیتی جلبوع

سید حسن نصرالله درباره عملیات فرار شش اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی جلبوع گفت: تأثیرات و پیام عملیات تونل آزادی بسیار مهم است و مهمترین آن ابراز پافشاری فلسطینی‌ها بر آزادی است. این عملیات نشانگر خلاقیت این قهرمانان و مایه افتخار هر انسان شریفی است. بازداشت مجدد چهار اسیر از اسرای مذکور از موفقیت این عملیات نمی‌کاهد و باید به مسئولیت‌ها درباره حفظ سلامت و آزادی دو اسیر دیگر عمل کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به شانزدهمین سالروز آزادسازی نوار غزه آن را یک پیروزی بزرگ برای مقاومت و تاکید بر سودمند بودن گزینه مقاومت برشمرد و گفت: آزادسازی نوار غزه موجب شد تا این رویداد به یک اصل اساسی برای مقاومت و امیدی بزرگ برای ملت فلسطین تبدیل شود.

سید حسن نصرالله همچنین به همکاری حزب الله و ارتش لبنان و معادله طلایی ارتش-مردم-مقاومت اشاره کرده و آن را برای کسب پیروزی‌های مقاومت مهم برشمرد.

دبیرکل حزب الله در پایان خطاب به آمریکایی‌ها هم گفت: همانگونه که تمام آمالتان با شکست مواجه شد و توطئه هایتان در هم شکست، مجدداً شکست خواهید خورد و این معادله باقی خواهد ماند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۳۰۴۱۶۴، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
0
ایران همیشه حامی لبنان بوده و هست و خواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین