پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نه آقای روحانی و نه آقای لاریجانی هیچ یک اصلاح‌طلب نبوده و نیستند، اما هردو به دلیل رویکرد‌های واقع‌گرایانه‌ای که در برابرتحولات داخلی و خارجی نشان دادند در مقاطعی از حمایت اصلاح طلبان برخوردار شدند بنابراین با ادامه چنین روشی و تلاش برای یافتن راه حل‌های مناسب برای مسائل داخلی و خارجی می‌توان با ادامه این تحول رفتاری و تلاش برای دادن پاسخ مناسب به نیاز‌های کشور در عرصه داخلی و بین‌المللی را در مورد هردو شخص انتظار داشت.
شعارسال: الهه کولایی، در خصوص نحوه تعامل اصلاح‌طلبان با حاکمیت، اظهار کرد: جریان اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان حکومتی در ایران، طیف بسیار متنوعی از نیرو‌های سیاسی هستند که برخی از آنان در نهاد‌های مهم قدرت حضور داشته و دارند. آن‌ها به عنوان حلقه‌های ارتباطی میان محافظه‌کاران حاکم و تحول‌خواهان و اصلاح‌طلبان ارتباط برقرار می‌کنند.

وی افزود: مسأله این است که در جامعه ما نگاه‌ها بر رنگ‌های سیاه و سفید، یا به شکلی، در دو سر طیف تمرکز می‌کنند. در حالی که جز سیاه و سفید، رنگ‌های بسیار وجود دارند. در میان گروه‌ها و جریان‌های سیاسی به همین ترتیب، افراد و گروه‌هایی هستند که امکان ایجاد ارتباط بین نگرش‌های سیاسی مختلف را فراهم می‌کنند؛ بنابراین در شرایط کنونی، با همه تلاش‌هایی که نگرش افراطی، برای بیرون راندن هر تحول‌خواهی و اصلاح‌طلبی کرده، این جریان ریشه‌دار و اصیل، به حیات خود ادامه می‌دهد. کم نیستند سیاست‌ورزانی که بر پایه منافع کشور و مصالح عمومی، در رویکردی عمل‌گرایانه می‌کوشند که با اصلاح امور به نتایج قابل قبول برای مردم برسند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اصلاح‌طلبی یا تحول‌خواهی برآمده از ذات نظام سیاسی است. برای بقا و پایداری باید به تغییر‌های اجتماعی، در داخل و خارج از کشور، توجه داشت. نمی‌توان واقعیت‌های پرتابل در محیط داخلی و محیط بین‌المللی را نادیده گرفت. بر همین اساس سیاست‌مدارانی هستند که با درک این تغییر‌ها و ضرورت‌های برآمده از آن، می‌کوشند رفتار‌ها و کارکرد‌ها را تغییر دهند و اصلاح کنند و در برابر مطالبات مردم به گونه‌ای رفتار کنند که رضایت آن‌ها به دست آید.

وی ادامه داد: این نوع تغییر رفتار را در برخی از صاحبان قدرت درون نظام هم شاهد هستیم. هنوز هستند سیاستمدارانی که واقعیت‌های پیرامونی را به درستی می‌بینند و می‌کوشند بر اساس آن کارکرد‌های مناسب را پیشنهاد و اجرایی کند.

کولایی در خصوص نقش حسن روحانی و علی لاریجانی در آینده سیاسی کشور گفت: نه آقای روحانی و نه آقای لاریجانی هیچ یک اصلاح‌طلب نبودند و نیستند، اما هر دو به دلیل رویکرد‌های واقع‌گرایانه‌ای که در برابر مسائل داخلی و خارجی نشان دادند، در دوره‌ای از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار شدند. با ادامه عملگرایی در برابر مسائل داخلی و خارجی، ادامه این تحول رفتاری و درک نیاز‌های داخلی و بین‌المللی کشور را از هر دو می‌توان انتظار داشت.

کولایی درباره تعامل اصلاح‌طلبان با دولت سیزدهم نیز بیان کرد: بر اساس تجربه چهار دهه گذشته و ارتباط‌های گوناگونی که در ساخت قدرت وجود داشته، این ارتباط‌ها همچنان تداوم دارد. مسأله اساسی این است که اصلاح‌طلبان و همه گروه‌های سیاسی، به ویژه محافظه‌کاران بیش و پیش از هر چیز باید منافع کشور و مصالح ایران و ایرانیان را برتر بدانند؛ بنابراین در تنظیم رفتار با دولت سیزدهم، هر کمکی که لازم باشد تا دولت بتواند در پاسخ به نیاز‌های مردم، چه در زمینه مبارزه با کرونا و چه در حل بحران‌های اقتصادی موفق شود، فروگذار نخواهد شد.

این استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: مصالح و منافع ایران و ایرانیان بسیار اهمیت دارد، بنابراین برای تأمین نیاز‌های مردم و بهبود شرایط آنان، بدون تردید نباید از تلاشی فروگذار کرد. چراکه بهره نهایی این رویکرد به مردم خواهد رسید.
 
نه روحانی اصلاح طلب بود نه لاریجانی

شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۱۱۲۹۴۵۰، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین