پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۵۹۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
نارندرا مودی، نخست وزیر هند به منظور ایجاد پیوند‌های تجاری قوی‌تر، گفت کشور‌های آسیای مرکزی می‌توانند با اتصال به بندر چابهار در ایران، ظرفیت‌های اقتصادی گسترده‌ای را شکوفا کنند.
شعار سال: نارندرا مودی، نخست وزیر هند در به منظور ایجاد پیوند‌های تجاری قوی‌تر، گفت کشور‌های آسیای مرکزی می‌توانند با اتصال به بندر چابهار در ایران، ظرفیت‌های اقتصادی گسترده‌ای را شکوفا کنند.

مودی که در جلسه عمومی بیست و یکمین اجلاس سازمان همکاری شانگ‌های یا SCO در تاجیکستان سخنرانی می‌کرد، گفت: «پتانسیل‌های اقتصادی گسترده آسیای مرکزی به علت رادیکالیسم و افراط گرایی دست نخورده مانده است.»

وی افزود: «اگر منطقه می‌خواهد از سوخت‌های فسیلی یا روابط تجاری بین کشور‌های سازمان همکاری‌های شانگ‌های سود ببرد، ما باید بیشتر بر اتصال تاکید کنیم.»

مودی در ادامه از کشور‌های عضو خواست تا با احترام به تمامیت ارضی کشورها، ارتباط منطقه‌ای را تقویت کنند.

پروژه‌های ارتباطی باید مشورتی، شفاف و مشارکتی باشند تا اعتماد متقابل ایجاد کنند. این اتصالات باید به تمامیت ارضی تمامی کشور‌ها احترام بگذارد و SCO باید قواعدی را برای پروژه‌های اتصال براساس این اصول تعیین کند.

هند همچنین از کریدور شمال- جنوب که بزرگ راه‌ها و خطوط آهن متصل کننده چابهار به روسیه را در بر می‌گیرد و زمان ارسال محموله‌ها میان اروپا و آسیای مرکزی را کاهش می‌دهد، حمایت کرده است.

سازمان همکاری شانگهای، امسال بیستمین سالگرد تاسیس خود را برگزار کرده است و این اولین اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های است که در قالب ترکیبی برگزار می‌شود و چهارمین اجلاسیه است که هند به عنوان یک عضو کامل SCO در آن شرکت کرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دیدار نیوز، تاریخ انتشار: ۲۸شهریور۱۴۰۰، کد خبر: didarnews.ir/۱۰۸۸۹۰
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین