پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
پور ابراهیمی: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ماه بعد هم وعده شش ماه دیگر را می‌دهد،یعنی حرف مرد یکی است و البته انتها نیز ندارد.
شعارسال: در شرایط کنونی بهترین موقعیت است که دولت این کار را انجام دهد ولی دولت می‌گوید شش ماه بعد و شش ماه بعد می‌گوید شش ماه دیگر و شش ماه بعد هم وعده شش ماه دیگر را می‌دهد،در حالی که حرف مرد یکی است و البته انتها نیز ندارد و حالا سه سال و نیم است که دولت می‌گوید در شش ماه اینده یکسان سازی نرخ ارز انجام می‌شود، من فکر می‌کنم دولت حالا باید این کار را انجام دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به پرسشی دیگر درباره وجود تورم در کالاهای اساسی مصرفی مردم با وجود اعلام تورم تک رقمی توسط دولت، گفت: مدیریت تورم در زمان رکود هنر دولت نیست، آن چیزی که تورم را پایین اورده اقلامی در سبد مصرفی است که هم‌اکنون در رکود هستند، اقلامی مانند مسکن و شما در نظر بگیرید مسکن در کنار اقلام مصرفی روزانه با یکدیگر میانگین گرفته می‌شوند.

وی تصریح کرد: بعضی از کاهش قیمت‌ها هم به دلیل نوسانات جهانی است برای مثال قیمت جهانی فولاد پایین آمده و به دنبال آن در کشور ما هم پایین آمده است.

پورابراهیمی افزود: تورم در حوزه کالاهای اساسی مردم کاملا با نرخ کل تورم جامعه متفاوت است،چنانکه اگر تورم را در حوزه های مختلف بررسی کنیم بعد متوجه می‌شویم میزان تورم کشور چه میزان است.

پور ابراهیمی در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی از دولت روحانی، گفت: اقدامات دولت به سه دسته تقسیم می‌شوند ابتدا اتفاقات مثبت که می‌توان برای آن کاهش سهم نفت در بودجه را نام برد که البته آن هم توفیق اجباری ناشی از تحریم‌ها بود؛ بخش دوم اتفاقات بینابین است و در اخر اقدامات قابل انتقاد است همانند هدفمندی‌ یارانه‌ها که باید اصلاح شود و دولت این کار نمی‌کند و یا جذب سرمایه گذار خارجی و یا حضور زیاد دولت در اقتصاد که مطلوب نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی میانخبر، تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 آبان 1395، کدخبر: 23266 ، www.miankhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین