پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۶۰۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
مصرف اثاثیه و لوازم خانگی خانوار‌ها به زمان جنگ و مصرف اثاثیه و لوازم خانگی کل خانوار‌ها به دو دهه پیش سقوط پیدا کرده است.
شعار سال: دو شوک متوالی قیمت ارز در سه و نیم سال گذشته موجب افزایش ۶ تا ۹ برابری قیمت اثاثیه و لوازم خانگی شده است. سرکوب دستمزد‌ها با افزایش کمتر از ۳ برابری حقوق و دستمزد‌ها (در کمتر از نصف افزایش قیمت ارز) موجب شده تا درآمد خانوار‌ها به اولویت‌هایی مانند مسکن، غذا و سایر نیاز‌های اساسی اختصاص پیدا کند. خانوار‌ها ضمن این که قدرت خرید اقلامی مانند اثاثیه و لوازم خانگی را از دست داده اند، پولی برای خرید این اقلام در جیب ندارند.

افزایش بین ۷ تا ۱۰ برابری قیمت مواد اولیه صنعتی داخلی مانند فولاد، مس و پلاستیک‌ها در ۳ سال گذشته، افزایش قیمت اثاثیه و لوازم خانگی تولید داخل را تشدید کرده است.

تشدید رکود تورمی، کاهش ازدواج و تشکیل خانواده و فلاکت مردم از برکات نسخه نئولیبرال شوک ارزی برای تامین منافع بنگاه‌ها و بانک‌های خصولتی، وابستگان قدرت و صاحبان دارایی‌ها است.

احسان سلطانی کارشناس اقتصادی

ااااا
ااااا
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال رصد تحلیل‌های روز
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین