پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
کابل مورد استفاده در زیرآب برای انتقال داده، کابلی چند لایه و با ترکیبی از سیلیکون، پلاستیک، استیل و مس و سیم‌های گالوانیزه شده و مقاوم است که سال‌ها زیر آب بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد. اولین کابل زیردریایی در سال ۱۸۵۸ بین ایرلند تا نیوفاندلند کانادا برای ارتباطات تلگرافی کشیده شد. طبق نقشه ایران پنج کابل زیردریایی دیتا را در خود جای داده است.
شعار سال: با اینکه این روز‌ها دسترسی بیشتر کاربران به اینترنت از طریق بی‌سیم انجام می‌شود، اما جالب است بدانیم که تمام این صفر و یک‌ها به همان شیوه قدیمی که خطوط تلفن منتقل شده بودند عمل نموده و در واقع از طریق کابل‌هایی مستقر در زیر اقیانوس‌ها و دریا‌ها انتقال می‌یابند. ویدئویی که مشاهده می‌کنید، سفر این کابل‌ها را بر اساس آخرین تغییرات در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.
 
نقشه سه بعدی کابل‌های خطوط اینترنت در جهان

دانستن اینکه کدام کشور‌ها خطوط انتقال دیتای خود را از مسیر آبی گرفته‌اند، و اینکه مسیر‌های دریایی کابل‌ها از کجا می‌گذرد؛ می‌تواند جذابیت خاصی داشته باشد. اولین کابل زیردریایی در سال ۱۸۵۸ بین ایرلند تا نیوفاندلند کانادا برای ارتباطات تلگرافی کشیده شد.

کابل مورد استفاده کابلی چند لایه و با ترکیبی از سیلیکون، پلاستیک، استیل و مس و سیم‌های گالوانیزه شده و مقاوم است که سال‌ها زیر آب بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد. طبق نقشه، ایران پنج کابل زیردریایی دیتا را در خود جای داده است.
 
نقشه سه بعدی کابل‌های خطوط اینترنت در جهان

هر چند که شهروندان ایرانی، خاطره خوشی از کابل‌های زیردریایی به دلیل آنچه که گاز گرفتن توسط کوسه یا کوسه خوری! و گیر کردن لنگر کشی و پارگی کابل نامیده می‌شود، ندارند!
 
تعداد بازدید : 292


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین