پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
اینکه ماموران شهرداری‌ها بدلیل ناشفاف بودگی قانون، استخدام‌های مسئله دار و عدم حرفه‌ای بودن ماموران، مشاهده متعدد و فراگیر از اقدامات سلیقه‌ای، هیجانی و خودسر، ناهماهنگی اثبات شده با نهاد‌های حمایتی و مددکاری برای برخورد با آسیب‌های گوناگون و مواردی همانند دارای ضعف هستند، قابل انکار نبوده و نیست. اما سوال این است که چرا وزارت کشور، اقدام به محدود سازی، فعالیت نظام‌مند و تشدید کنترل بر این نهاد عمومی نمی‌کند؟ عملکردی که بعضا با ایجاد جو منفی و افزایش نارضایتی ها، بستر‌های هجمه و سو استفاده را فراهم می‌نماید.
شعار سال: بررسی اقدام شهرداری سیستان و بلوچستان در تخریب خانه زن سرپرست خانوار

ستاره لطفی

در حالی که باغات ۴۰۰۰ متری در قلب پایتخت، در اختیار نمایندگان چند دوره قبل مجلس قرار می‌گیرد و در زمانه‌ای که زمین‌های میلیاردی لواسان به حیاط خلوت برخی از مسئولین و فرزندان آنان تبدیل شده است تا ویلا‌های چند ده میلیاردی خود را در آن منطقه خوش و آب هوا بنا کنند، در شهر‌های دیگر آلونک‌های محقر را بر سر زنان بی‌پناه و فرزندانشان خراب می‌کنند تا این ذهنیت که می‌گوید ضعیف‌کشان در راس امورند بیشتر قوت بگیرد.

اتفاقی که سال گذشته برای آسیه پناهی در کرمانشاه و زنی دیگر در بندرعباس افتاد، در سال جاری این بار در سیستان و بلوچستان تکرار شد؛ تا همگان باور کنند خانه خراب کردن محرومان رویه ضعیف‎کشانی هست که اتفاقا لباس قانون هم به تن دارند و با مجوز قانونی خانه را بر سر محرومان آوار می‌کنند. گویا خانه خراب کردن بر سر قشر ضعیف به رویه شهرداری‌ها در استان‌های مختلف تبدیل شده است.

در این میان فقط بخت با زن بی‌پناه زاهدانی یار بود و مانند زن بی‌پناه بندرعباسی کارش به خودسوزی نرسید و مانند آسیه پناهی که در حین مقاومت برای جلوگیری از تخریب شدن سرپناهش جانش را از دست داد، زنده ماند و جانش را از دست نداد، اما با وجود باردار بودن، از ماموران قانون کتک خورد و بیهوش شد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از جامعه شناسی زن روز
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین