پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی ویژگی‌های برجسته علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله حسن زاده آملی گفت: ایشان با وجود جایگاه برجسته علمی، هیچگاه دچار مرید و مریدبازی نشد.
شعار سال: آیت الله رضا استادی شامگاه سه شنبه در مراسم نکوداشت علامه حسن زاده آملی که از سوی رهبر انقلاب اسلامی در مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای علمی و ویژگی‌های بارز اخلاقی مرحوم علامه حسن زاده آملی اظهار کرد: این عالم ربانی در دوران طلبگی از اساتید مبرز و علمای بزرگی در قم و تهران بهره‌مند شد.

او با بیان اینکه علامه حسن زاده در کنار فقه و اصول در دیگر علوم نیز بسیار تلاش کرده بودند، خاطرنشان کرد: ایشان در همان جوانی به مقام برجسته علمی دست پیدا کرده بود و لقب «ذوفنون» برای ایشان تعارف نیست، بلکه واقعیت انکارناپذیری است.

استاد حوزه علمیه قم، اخلاص و مردم داری کم نظیر مرحوم علامه حسن زاده را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان با وجود جایگاه برجسته علمی، هیچگاه دچار مرید و مریدبازی نشد و این از محسنات بزرگ این عالم ربانی بود، پس امروز هم نباید اسم چهار پنج نفر به عنوان شاگرد ایشان معرفی شود.

او با اشاره به بیش از ۱۹۰ تألیف و ۵۰ سال تدریس علامه حسن زاده، تصریح کرد: ایشان توجه و اهتمام ویژه‌ای به مسأله احترام به اساتید داشت، اما متأسفانه امروزه شاهد هستیم برخی طلاب با چند سال درس خواندن خود را بی نیاز از استاد می‌دانند.

آیت الله استادی با بیان اینکه طلاب جوان حوزه‌های علمیه، باید بزرگانی همچون علامه حسن زاده را به عنوان الگوی خویش قرار دهند، گفت: ادامه راه و مسیر بزرگان حوزه‌های علمیه در عرصه علم و اخلاق، بهترین تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های ایشان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۳۳۶۶۵، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین