پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
اسماعیل کهرم گفت: تبدیل سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت محیط زیست کاری را از پیش نمی‌برد و فقط باعث کاهش نفوذ و جایگاه سازمان محیط زیست می‌شود.
شعار سال: اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست، درباره تبدیل سازمان محیط زیست به وزارت محیط زیست، اظهار کرد: تبدیل سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت محیط زیست کاری را از پیش نمی‌برد و فقط باعث کاهش نفوذ و جایگاه سازمان محیط زیست می‌شود چراکه در حال حاضر رئیس سازمان محیط زیست، معاون رئیس جمهور است و اگر قرار باشد وزارت محیط زیست داشته باشیم وزیر باید به نمایندگان مجلس پاسخگو باشد و نمایندگان می‌توانند برای هر چیزی وزیر را استیضاح کنند و این از قدرت سازمان محیط زیست کم می‌کند.

او با اشاره به اینکه درحال حاضر مشکلات محیط زیست به دلیل نقص قوانین نیست چراکه ما بهترین قوانین را داریم، اما متاسفانه به بدترین شکل اجرا می‌شود، گفت: قوانین کشورمان را در حوزه محیط زیست با سایر کشور‌ها مقایسه کردیم و شاهد این هستیم که قوانین کامل و بدون نقصی داریم در دنیا اصل ۵۰ قانون اساسی ما نظیر ندارد، اما این قوانین به خوبی اجرا نمی‌شود.

کهرم بیان کرد: این‌که برای رفع مشکلات محیط زیست بخواهیم سازمان را به وزارتخانه تبدیل کنیم مشکلی حل نخواهد شد بلکه باعث تنزل جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست می‌شود. به جای این اقدامات بهتر است بودجه سازمان را افزایش دهیم. در حال حاضر سازمان محیط زیست با دو مشکل کمبود بودجه و کمبود محیط‌بان مواجه است بهتر است به فکر رفع این دو مشکل برای سازمان محیط زیست باشیم.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه با طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارت محیط زیست نمایندگان مجلس مخالف هستم، ادامه داد: مشکلات محیط زیستی ما با چنین طرحی رفع نخواهد شد بلکه اضافه‌تر نیز می‌شود چراکه باعث تنزل جایگاه سازمان خواهد شد.


او تصریح کرد: طرحی را نمایندگان مجلس درخصوص تلفیق سازمان مراتع و جنگل‌ها با سازمان محیط زیست داشتند که بنده بسیار با این طرح موافقم. این که در جنگل، مسئولیت حفاظت از درختان و مراتع با یک سازمان و مسئولیت حفاظت از حیوانات با یک سازمان دیگر باشد خوب نیست و باعث موازی کاری می‌شود تلفیق این دو سازمان می‌تواند موثر باشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا نیوز، تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۰۷۶۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین