پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
معاون پارلمانی رییس جمهوری از تقدیم لایحه تصویب آیین‌نامه بین المللی شناور‌های تندرو (۱۳۷۹) به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

  شعار سال: سید محمد حسینی در توضیح ضرورت تقدیم لایحه تصویب آیین‌نامه بین المللی شناورهای تندرو ۲۰۰۰، گفت: با عنایت به ضرورت افزایش ایمنی شناورهای خاص با سرعت بالا (تندرو) و کاهش خطرهای عملیاتی برای حفظ تعادل و جلوگیری از آسیب‌های سازه‌ای آنها و به منظور تعیین ضوابط طراحی و ساخت، تجهیزات مورد نیاز و شرایط عملیات و تعمیر و نگهداری شناورهایی که در سطح بین المللی فعالیت می‌کنند، این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.
 
وی ادامه داد: آیین‌نامه مذکور ابتدا با هدف ایجاد قوانین و مقررات بین‌المللی برای کشتی‌های خاص با سرعت بالا در سال ۱۹۹۴ توسط سازمان بین المللی دریانوردی تصویب شده و از ۱۹۹۷ اجرایی شد و اجرای این آیین‌نامه برای شناورهای ساخته شده بعد از تاریخ اول جولای ۲۰۰۲، سطح ایمنی شناورهای خاص دارای سرعت بالا را افزایش داده و ریسک عملیاتی برای حفظ تعادل و آسیب‌های سازه‌ای آنها را تا حد قابل قبولی کاهش داد.
 
حسینی تاکید کرد: هدف اصلی این آیین‌نامه، تامین ایمنی در سطحی برابر با کشتی‌های معمولی است که به موجب کنوانسیون بین المللی نجات جان اشخاص در دریا ۱۹۷۴ (۱۳۵۳) (سولاس ۱۹۷۴) و کنوانسیون بین المللی خط شاهین ۱۹۶۶ (۱۳۴۵) از طریق اعمال استانداردهای ساختاری و تجهیزاتی با کنترل‌های عملیاتی دقیق مقرر شده است.

  
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار:  14 مهر  1400، کدخبر: ، www.isna.ir،1400071409741

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین