پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۱۸۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای راهبری سازمان، از تدوین «بسته تحولی شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» پس از اجرای آزمایشی آن در ۵ استان خبر داد و گفت: علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد از ورودی‌ها به آموزش و پرورش استثنایی، استفاده از روش‌های سیزده‌گانه وزارت، حق التدریس و نیرو‌های خرید خدمات، راه حل موقت کمبود نیروی انسانی سال جاری در آموزش و پرورش استثنایی است.
شعار سال: سیدجواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان که با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای ادارات استثنایی برگزار شد؛ با بیان این که در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری تاکنون ۹۹درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده‌اند، گفت: این میزان نوبت گیری در شرایط کرونایی، بی‌سابقه و بالاتر از ۹۸.۸درصد سال گذشته است.

وی افزود: تاکنون ۹۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان ارزیابی شده‌اند و با وجود مشکلات سامانه سیدا ۵۷هزار نوآموز پیش دبستانی، تاکنون نوبت گیری کرده‌اند.

حسینی تصریح کرد: «غربالگری نشانگان نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» از جمله برنامه‌های نوآورانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که در سال جاری به صورت پایلوت در ۵استان و همراه با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل نوآورانه بودن این برنامه، مشورت با اساتید دانشگاهی نیز انجام شده است و پس از انجام غربالگری به صورت پایلوت و ارزیابی غربالگری، این برنامه در سال‌های آینده به کل کشور تسری خواهد یافت.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین گام پس از شناسایی و غربالگری، مداخلات بهنگام برای این نوآموزان است.

وی افزود: در سال جاری سه بسته تحولی «آموزش‌های خانواده محور»، «بازی و ورزش‌های نشاط آفرین» و «توسعه کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری» در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است.

حسینی اظهار کرد: بسته تحولی «شناسایی نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری» نیز پس از اجرای آزمایشی آن در ۵استان، تدوین خواهد شد.

وی با تأکید بر این که آموزش‌ها در سال جاری ترکیبی و با رویکرد بازگشایی تدریجی و حفظ سلامت دانش آموزان است گفت: در آموزش و پرورش استثنایی، در گام اول آموزش حضوری در مدارس با حداکثر ۵۰ دانش آموز و کلاس‌های ۶نفره شروع شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: تمهید ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ضروریات حضور دانش آموزان در مدارس است و در سال جاری بیش از ۵۳میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان خواستار پیگری جدی مستثنی شدن نیرو‌های استثنایی از قانون «جامع مدیریت خدمات کشوری» شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۴۰۱۹۲، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
0
این طرح واقعا میتونه مفید باشه، دانش آموزانی که مشکل یادگیری دارن وقتی شناسایی نمیشن دچار مشکلات زیادی در کلاس میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین