پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
رییس بنیاد مستضعفان گفت: به منظور تامین امنیت غذایی مردم و مصلحت نظام، بنیاد در بخش توسعه دامپروری و کشاورزی، افزایش تولیدات باغی و زراعی و همچنین تولید بذر هیبرید در کشور اعلام آمادگی کرد.
شعار سال: «پرویز فتاح» در نشست هم اندیشی وزارت جهاد کشاورزی و رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای توسعه کشاورزی و امنیت غذایی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: بنیاد در حوزه کشاورزی و دامپروری فعالیت گسترده‌ای دارد، ولی اعتقاد داریم در بحث امنیت غذایی نباید نگاه خیلی اقتصادی باشد. وی اضافه کرد: نگاه ما به سمت منفعت مردم و مصلحت نظام است و بنیاد به عنوان یک نهاد انقلابی حتما فراتر از نگاه اقتصادی و سود به بخش کشاورزی می‌نگرد تا نیاز‌های مردم در بخش مواد غذایی تامین شود. رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه اکنون فشار روی قشر ضعیف و متوسط جامعه است، اظهار داشت: به دولت اعلام آمادگی کردیم ما با تدابیر و سیاست‌های دولت و نظام کاملا هماهنگ عمل می‌کنیم و به شکل بنگاه اقتصادی به موضوع نمی‌نگریم. وی افزود: با وجود اینکه بنیاد تصمیم دارد از برخی از صنایع خروج کند، اما در حوزه کشاورزی و دامپروری و حوزه‌های مختلف کشاورزی که مصلحت نظام ایجاب می‌کند؛ سرمایه گذاری بیشتری خواهیم داشت و به همین منظور نماینده تام الختیاری به بخش کشاورزی معرفی می‌کنیم. فتاح با بیان اینکه بنیاد دارای زنجیره کاملی از جمله زمین و آب است، گفت: طی سالیان گذشته بنیاد در این بخش‌ها سرمایه گذاری‌های کلانی انجام داده و اکنون تلاش داریم تولید محصولات کشاورزی و باغی در کارخانه و صنایع تبدیلی به کالا‌های آماده مصرف تبدیل شود. وی اضافه کرد: در این جلسه مسائل باغی و تولید بذر هیبردی به دلیل وابستگی به خارج و خرو ج ارز از کشور تاکید شده و تلاش داریم با اتکا به تکنولوژی‌های داخلی اجرایی کنیم. رشد ۱۲ درصدی سالانه هلدینگ کشاورزیوی ادامه داد:حوزه هلدینگ کشاورزی و دامپروری حتی نهاده‌ها و باغداری به طور دائم و سالانه بین ۱۰ تا ۱۲ درصد رشد داشته است به طوری که ۸۰ هزار راس دام سنگین اکنون به ۱۰۳ هزار راس و راندمان شیرخام گاوداری‌ها از ۳۹ تا ۳۹.۵ کیلوگرم به ۴۵ کیلوگرم رسیده است و به اندازه نرم بین المللی تولید شیرخام داریم. تخصیص وام قرض الحسنه روستایی در سالجاریرییس بنیاد مستضعفان از تخصیص وام قرض الحسنه روستایی خبر داد و گفت: سال گذشته نیز با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در این زمینه کار مشترکی انجام دادیم به نحوی که نصف سود وام را این معاونت و نصف آن را ما پرداخت کردیم. وی افزود: امسال تمام وام‌ها برای اشتغال روستایی به صورت قرض الحسنه و به سهولت پرداخت می‌شود. احیای جهاد سازندگی نیازمند برنامه ریزی استفتاح درباره احیای جهاد سازندگی گفت: از احیای جهاد سازندگی ذهنیت جدیدی نداریم، اما باید بدانید که بنیاد علوی ما مردمی اداره می‌شود و نیرو‌های جهادی ما ساختار اداری ندارد. وی اضافه کرد: بایستی بنیاد برکت، بنیاد علوی، کمیته امداد امام خمینی و بسیج برای تصمیم گیری در این خصوص جلساتی برگزار کنند. رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: بنیاد می‌تواند اراضی خود را در اختیار بخش کشاورزی به منظور توسعه این بخش و تامین امنیت غذ ایی قرار دهد.  امروز نشست هم اندیشی «سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی و «پرویز فتاح» رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای توسعه کشاورزی و امنیت غذایی در محل این وزارتخانه با حضور معاونین و مدیران کل برگزار شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اگنا، تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۹۶۶۲، www.agna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین