پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
بر طبق اطلاعات بدست آمده از سامانه فلایت رادار، چهار هواپیمای باری نظامی از مدل ایلیوشن، از اسرائیل به سمت باکو به پرواز درآمده اند. بر این قاعده ضروری است سامانه‌های امنیتی و نظامی، با تمرکز بیشتری اقدام به تحلیل، واکاوی و رصد موضوع کنند. در چند روز گذشته نیز شاهد حضور دو فروند اف۳۵، یک هواپیمای مربوط به سیا و برخی تحرکات درون سرزمینی در آذربایجان بودیم.
شعار سال: بر طبق مستندات سایت بین المللی فلایت رادار و برخی اطلاعات دریافتی از مراجع گوناگون خبری، چهار فروند هواپیمای بار نظامی ایلیوشن از تلاویو به مقصد باکو در یک روز حرکت کرده اند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که میزان پرواز‌های نظامی اسرائیل به جمهوری باکو به طرز معناداری افزایش یافته است. از یک طرف دو فروند اف۳۵، یک هواپیمای مربوط به سیا و اکنون چهار هواپیمای باری نظامی در یک روز.
با توجه به مستندات موجود و در پاسخ به پرسش الهام علیف با این موضوع که اسرائیلی‌ها کجا هستند؟ باید گفت که بهتر است سری به فرودگاه خود بزند.
جریان شناسی ارسال کمک اسرائیل به باکو با چهار هواپیمای ایلیوشن
لازم به توضیح است که از راهبرد‌های نظامی تکرار شونده توسط اسرائیل، حمله پیش دستانه جهت غافلگیری حریف و کنارکشیدن سریع و بهانه تراشی‌های حقوقی- سیاسی- نظامی با محوریت دفاع از خود است. همچنین این کشور در گام دوم راهبرد‌های دفاعی خود، آمادگی بالای آفندی- پدافندی از خود نشان می‌دهد. اما واقعیات موجود نشان می‌دهد که اسرائیل توان دفاع از خود در جنگ‌های میان مدت و طولانی را نداشته و رویکرد متقابل ضربه به این رژیم، استفاده همزمان از سه راهبرد مقابله مثل سریع و کوبنده (الزاما غیر نمایشی و موثر باید باشد)، آمادگی برای پاسخگویی آفندی شدید و در نهایت و در صورت لزوم، کشاندن فوری جنگ به داخل مرز‌های این کشور است (تجربه سوریه نباید تکرار شود).

در کنار برنامه ریزی‌های نظامی، یادمان نرود که اسرائیل دارای دو نقطه قوت خاص شامل نظام امنیتی نسبتا فراگیر با قدرت نفوذ بالا و همچنین حمایت مستقیم و غیرمستقیم توسط ایالات متحده است؛ لذا تعمق بخشی استراتژی دفاعی و ایجاد سامانه‌های یکپارچه راهبردی با تقویت مقابله امنیتی- اطلاعاتی (کاهش و بی اثر کردن نفوذ) و حضور پر رنگ و در صحنه بودن حوزه سیاسی- دیپلماسی کشور، یک الزام است.

مرحله بعدی این داستان، طراحی و اجرای کنترل همه جانبه و منطقه ای- بین المللی الهام علیف و جمهوری آذربایجان خواهد بود. بخش‌های سیاسی، امنیتی و نظامی کشور مسلما متوجه هستند که تعادل پویا با در نظر داشتن همزمان به شش ضلعی دوستان، دشمنان، رقبا، افراد و گروه‌های بی طرف، کانون‌های بحران و درگیری و در نهایت کانون‌های قدرت، پیاده سازی و اجرا خواهد شد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین