پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۲۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
تا پیش از سال ۲۰۰۰، بورس سائوپائولوی برزیل (BOVESPA) به عنوان یکی از بزرگترین بورس‌های قاره آمریکا، در مسیر فروپاشی قرار داشت. بدین صورت که بورس‌های برزیل به دلیل عدم توانایی مدیریت ریسک، با بحران اعتبار و پول مواجه شده بودند و ریشه مشکلات مربوط به این بازار، در دو مورد تشخیص داده شد. اول احساس وجود ریسک بالا برای سرمایه‌گذاران و دوم عدم حمایت درست مسئولین از آن‌ها. تجربه برزیل، می‌تواند تا حدی مورد استفاده کشور ما در فرآیند اصلاح ساختار بازار بورس باشد.
شعار سال: در بسیاری از شرکت‌های سهامی عام، مدیریت را افرادی غیر از مالکان و سهامداران آن برعهده دارند؛به بیان دیگر مدیران شرکت‌ها در واقع اداره‌کنندگان سرمایه افراد هستند و نه مالک آن‌ها.
 
بنابراین نمی‌توان انتظار داشت به همان اندازه که مدیران یک شرکت سهامی خاص نگران سرمایه خود هستند، از سرمایه سهامداران مراقبت کنند.

این مساله به ویژه در شرکت‌های نیمه دولتی که مدیران آن‌ها از سوی نهاد‌های عمومی تعیین می‌شود، بیش‌تر موضوعیت پیدا می‌کند و در بازار سرمایه ایران مصادیق متعددی برای این موضوع وجود دارد.

این موضوع منحصر به ایران نیست و برزیل یکی از کشور‌هایی است که با این معضل مواجه بود، اما با وجود پیچیدگی‌ها، موفق به حل و فصل آن شد.

تعداد بازدید : 3

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار:۱۶مهر ۱۴۰۰، کدخبر eghtesadonline.com، ۵۶۷۶۷۲
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین