پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
عباس نورزائی در یادداشتی در کانال واتساپی اش اینگونه نوشته است: آقای وزیر سال‌ها ما می‌گوییم و همه فریاد می‌زنند که نبود جهادسازندگی، عامل خیلی از نارسایی‌ها به ویژه در بخش تولید و توسعه روستا‌ها است. اراده شما برای توجه به جهادسازندگی ستودنی است. اما به نظر می‌رسد شما در تاریکی تنها یکی از اندام‌های این فیل تنومند را حس کرده و خیلی زود می‌خواهید جلو بیفتید.

  شعار سال: پیروزی انقلاب اسلامی، وجود روستاهای ویران، وجود جوانان انقلابی با روحیه‌ی مالامال جهادی و اتصال باطنی آنان با مرکز تشعشع دینی موجب شد تا یک نهاد انقلابی شکل گیرد که بنیاد آن برمبنای یک فتوای دینی به‌وسیله‌ بزرگ‌ترین عالم، عارف، فیلسوف، مرجع، سیاست‌مدار و رهبر قرن موجودیت یابد و سپس با پمپاژ و رصد روحیه‌ انقلابی طی یک دهه از جانب ایشان، آن‌چنان ساختاری پیدا کند که در عرصه‌های مختلف اجرایی و پشتیبانی از جنگ، سازندگی روستاها، نیروی واکنش سریع در حوادث غیرمترقبه، کمک به مستضعفین جهان و فعالیت‌های فرهنگی، صاحب سبک اختصاصی بوده و با رحلت بنیان‌گذار انقلاب، با ایجاد شرایطی خاص، مغضوب درگاه آمریکا و عوامل دل‌بسته‌ی داخلی‌اش قرار گیرد و آرام و نرم و رسمی از دولت برچیده شود.

عناصر اصلی جهادسازندگی را نیروهای پرانرژی و پرشور و شعوری مثل آوینی، رجب‌بیگی، نیکبخت، ساجدی، ناجیان، رضوی، طرح‌چی، فارسی و حجتی و ده‌ها جهادگر عابد زاهد و عارفی تشکیل می‌دادند که روزها چون شیر در عرصه‌های سازندگی می‌خروشیدند و شب‌ها بندگانی خاضع و درمانده درگاه منبع لایزال الهی بودند.

آقای وزیر سال‌ها ما می‌گوییم و همه فریاد می‌زنند که نبود جهادسازندگی، عامل خیلی از نارسایی‌ها به ویژه در بخش تولید و توسعه‌ روستاها است. اراده‌ شما برای توجه به جهادسازندگی ستودنی است. اما به نظر می‌رسد شما در تاریکی تنها یکی از اندام‌های این فیل تنومند را حس کرده و خیلی زود می‌خواهید جلو بیفتید. اگر بنا باشد جهادسازندگی داشته باشیم، باید:

۱. مستقیماً زیر نظر بالاترین شخصیت نظام یعنی ولی‌فقیه باشد و اگر ایشان چنین صلاح ندانستند، مستقیماً زیر نظر رئیس‌جمهور اداره شود.

۲. جهادسازندگی باید دارای سازمانی مستقل و دارای همه‌ تشکیلات ستادی و اجرایی از خودش باشد، این‌که نام عظیم و مقدسی را به‌عنوان معاونتی در وزارتی تحلیل‌رفته بخواهید قرار دهید، نبودنش سنگین‌تر است

۳. هم اکنون بین ۱۲ تا ۱۵ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد که برای کمک‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و دور افتاده حضور پیدا می‌کنند، این گروه‌ها، سلبریتی‌ها، بنیادهای حاکمیتی، کمک‌های شخصیت‌های دینی و مذهبی، خیرین، آستان‌های مقدس رضوی و سایر امام‌زادگان باید در چنین بستری برنامه‌ریزی و اجرایی گردد.

۴. جهادسازندگی، خود یک مکتب تربیتی است، نیروهای جوان، متعهد و دارای اراده‌ی جهادی فراوانی هم اینک در جامعه حضور دارند، باید خود اینان فرصت سازمان‌یابی پیدا کنند و از تزریق نیروهای اداری فاقد مدیریت و روحیه‌ جهادی به‌جد پرهیز شود.

این حرف بدین مفهوم نیست که وزارت جهادکشاورزی وزارتخانه‌ بدی است یا نیروهای جهادی در این وزارتخانه حضور ندارند، بلکه ساختار وزارتخانه‌ها و تشکیلات اداری کشور به‌گونه‌ای است که نمی‌گذارد نیروهای فعال و جهادی بال بزنند و در آسمان خدمت پرواز کنند.

۵. این طرح نباید به دنبال گسترش تشکیلات دولتی، افزودن نیروی انسانی در بدنه‌ دولت و تحمیل کردن بار اضافی به بودجه‌ی دولت باشد بلکه به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به محرومان و محرومیت‌زدایی و ماموریت‌های خاص به تدبیر رهبری معظم در کشور و یا هر نقطه‌ از دنیا باشد.

گرچه جهادسازندگیِ امام خمینی(ره) در تاریخ قابل تکرار نیست، اما امیدواریم به سرپنجه‌ تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور انقلابی‌مان با مراعات موارد اشاره‌شده، بخشی از کارهای به‌زمین‌مانده، سامان یابد.
عباس نورزائی/19 شهریور ۱۴۰۰

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از  کانال واتساپی مهندس عباس نورزائی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین