پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه حجت الاسلام والمسلمین سیدکمیل باقرزاده، فرشاد مهدی پور، میثم نیلی، فواد ایزدی و سپهر خلجی را به عنوان اعضای شورای عالی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی منصوب کرد.
شعار سال: به گزارش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصویب مجمع عمومی خبرگزاری جمهوری اسلامی مستند به بند۳ ماده ۱۱ اساسنامه این سازمان، حجت الاسلام والمسلمین سیدکمیل باقرزاده، فرشاد مهدی پور، میثم نیلی، فواد ایزدی و سپهر خلجی به مدت ۴ سال به عنوان عضو شورای عالی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی منصوب شدند.

حجت الاسلام کمیل باقرزاده مدرس حوزه و دانشگاه، فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپهر خلجی معاون خبر اسبق ایرنا، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و فواد ایزدی دانشیار گروه مطالعات امریکای دانشگاه تهران هستند.

مطابق اساسنامه، ارکان سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی را «مجمع عمومی»، «شورای عالی»، «مدیرعامل» و «حسابرس (بازرس)» تشکیل می‌دهند.

مجمع عمومی به عنوان بالاترین رکن تصمیم گیری در ایرنا متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه است و ریاست مجمع را نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده دارد.

شورای عالی نیز مرکب از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر امور خارجه یا نماینده او و پنج نفر از شخصیت‌های برجسته مطبوعاتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور هستند که به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرف مجمع عمومی سازمان به مدت چهار سال انتخاب می‌شوند.

«تعیین سیاست‌ها و روش کلی سازمان»، «بررسی و تصویب گزارش عملیات سالانه سازمان در زمینه طرح‌ها و برنامه ها» و «بررسی و اظهارنظر در باره موضوعاتی که از طرف رییس شورا یا مدیرعامل مطرح می‌شود»، از جمله وظایف و اختیارات شورای عالی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

پیش از این، «حسین انتظامی»، «حسام الدین آشنا»، «کیوان خسروی»، «علی رضا معزی» و «حمید ابوطالبی»، پنج شخصیت حقیقی عضو شورای عالی ایرنا را تشکیل می‌دادند و سخنگوی وزارت امور خارجه نیز تاکنون نماینده وزیر آن در این شورا بوده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان خبرگزاری رسمی کشور در سال ۱۳۱۳ هجری خورشیدی - ۸۷ سال پیش- تاسیس شده است و تا سال ۱۳۶۰ با نام «خبرگزاری (آژانس) پارس» فعالیت می‌کرد، اما در هشتم دی ماه همان سال، با تصویب مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام اختصاری «ایرنا» (IRNA) تغییر نام داد تا فصل تازه‌ای در فعالیت‌های این رسانه گشوده شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۴۹۹۹۵۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین