پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن اشاره به اینکه تهران به میزان ۱۰۰ روز مصرف شهروندان نسبت به سال گذشته با کمبود آب مواجه است از پایتخت نشینان خواست با ۱۰ درصد کاهش مصرف این شرکت را را در گذر از پاییز کم بارش یاری کنند.
شعار سال: به نقل ازشرکت آب و فاضلاب استان تهران، پایتخت در شرایطی به فصل پاییز و شروع سال آبی جدید وارد شده که با کسری ۳۱۴ میلیون مترمکعبی نسبت به سال گذشته مواجه است و ورودی سد‌های تامین‌کننده آب تهران نیز کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

سال آبی از مهر هر سال آغاز و تا مهرماه سال آینده ادامه دارد.

این گزارش حاکی ست: متوسط مصرف آب در تهران سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر (معادل سه میلیون و ۳۰۰هزار متر مکعب) است که در صورت تداوم این روند، طی روز‌های آینده مقوله تامین آب پایتخت‌نشینان با تنگنا‌های دشواری روبرو خواهد شد، چراکه کاهش و اتمام ذخایر آبی و پاییز کم‌بارش امسال شرایط متفاوتی برای کشور و به‌ویژه استان تهران فراهم آورده است و سال سختی را به لحاظ تأمین مطمئن و پایدار آب رقم زده است.

همچنین گذر از این شرایط ویژه تنها با همدلی و همراهی تمامی شهروندان امکان‌پذیر خواهد بود. کاهش ۱۰ درصدی مصارف آب توسط هر شهروند، اقدامی راهگشا در این شرایط است. این میزان کاهش بسیار ناچیز است و به هیچ عنوان لطمه‌ای به نیاز‌های روزمره مصرفی و بهداشتی خانواده‌ها وارد نمی‌کند، ولی کمک شایانی به تامین آب در این روز‌های بی‌باران خواهد بود.
فروردین امسال کم‌بارش‌ترین ماه در طول ۵۳ سال اخیر بوده است و تابستان هم بسیار کم بارش بوده است.

وضعیت بارش‌های سال آبی پیش رو در پاییز هم مطلوب گزارش نمی‌شود.

در سد لتیان کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت مخزن، آب وجود دارد؛ در حالی که سال گذشته در روز مشابه، میزان ذخایر آبی سد لتیان ۶۸ میلیون مترمکعب بود، امسال این رقم ۳۸ میلیون مترمکعب است و ذخیره آبی این سد ۳۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته.

به جز بحران آب، کاهش شدید تولید برق در همه نیروگاه‌های آبی گزارش شده و به نظر می‌رسد همین زمستان با دو بحران آب و برق روبرو باشیم.

فقط خدا به ما رحم کند و باران ببارد و گرنه هیچ برنامه دیگری وجود ندارد.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا و بولتن، تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۵۰۰۰۴۸، ۷۴۶۲۶۸، www.irna.ir,www.bultannews.com

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین