پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
رئیس گروه دارویی برکت گفت: الان نیکاراگوئه، ونزوئلا، فیلیپین، تایلند و پاکستان درخواست خرید واکسن برکت را داده‌اند و تعداد زیادی درخواست از سایر کشور‌ها نیز به ستاد اجرایی فرمان امام تحویل شده و در صورت رفع نیاز به کشور‌های دیگر صادرش می‌کنیم.
شعار سال: اکبر برندگی رئیس گروه دارویی برکت درباره گروه دارویی برکت گفت: در مجموع ۷۰۰ قلم دارو در گروه دارویی برکت تولید می‌کنیم و شرکت صادراتی داریم که حوزه فعالیتش کشور‌های منطقه مانند افغانستان، سوریه، عراق، لبنان و حوزه CIS است و در فیلیپین، بنگلادش، اوکراین و قاره آفریقا در حال ثبت دارو هستیم. هدف صادراتی سال به سال افزایش می‌یابد و در سال ٩٩ بیش از ٤ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

وی افزود: در مجموعه گروه دارویی برکت تنها سایت واکسن، بیوسان بود، اما با شروع کرونا این نیاز حساس شد که در کشور باید واکسن تولید کنیم، زیرا احساس می‌کردیم که در آینده که واکسن در جهان تولید می‌شود به دلیل تحریم‌ها به ما واکسن نخواهند داد؛ بنابراین مطالعات واکسن را شروع کردیم و با فاصله زمانی بسیار کم توانستیم مطالعات حیوانی واکسن را به اتمام برسانیم و مجوز فاز بالینی را بگیریم.

برندگی ادامه داد: مطالعات نشان داد واکسن برکت در نژاد و قومیت‌های مختلف کشور ایجاد حساسیت نمی‌کند و بنابر مستندات ارائه‌شده به وزارت بهداشت، در اواسط فاز سوم مجوز مصرف اضطراری گرفتیم و بیش از ۱۳ میلیون دوز واکسن تولید کردیم و ۸ میلیون دوز نیز تحویل وزارت بهداشت داده شده است.

رئیس گروه دارویی برکت با بیان این‌که واکسن برکت به ۵ میلیون نفر تزریق شده و مرگ مرتبط با واکسن نیز رخ نداده است، گفت: ابتدا واکسن را در سازمان جهانی بهداشت ثبت می‌کنیم و در صورت رفع نیاز داخل، صادرات خواهیم داشت. الان نیکاراگوئه، ونزوئلا، فیلیپین، تایلند و پاکستان درخواست خرید واکسن برکت را داده‌اند و تعداد زیادی درخواست از سایر کشور‌ها نیز به ستاد اجرایی فرمان امام تحویل شده و در صورت رفع نیاز به کشور‌های دیگر صادرش می‌کنیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۸۰۶۴۴۱، www.donya-ye-eqtesad.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین