پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: عمق تالاب در برخی از مناطق آن از سه متر به ۳۰سانتی متر رسیده است.
شعار سال: ساسان اکبری پور گفت: تالاب انزلی اصلا شرایط خوبی ندارد و رسوب گذاری‌ها مشکلات زیادی برای این اکوسیستم ارزشمند بوجود آورده است.

وی افزود: علاوه بر ورود رسوب‌های زیاد در این تالاب بین المللی در حال حاضر سنبل آبی نیز عمق تالاب را کاهش داده است.

اکبری پور با اشاره به اینکه عمق تالاب در برخی از مناطق از سه متر به ۳۰سانتی متر رسیده است، خاطرنشان کرد: با کاهش عمق تالاب، طمع سودجویان برای تصرف اراضی به شدت افزایش می‌یابد و آتش سوزی‌های اخیری که در تالاب رخ داد یکی از پیامد‌های بد کاهش عمق تالاب است.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشاورزان اراضی خشک شده تالاب را به شالیزار‌های حاشیه این اکوسیستم اضافه می‌کنند، تصریح کرد: هیچ کس نباید فکر کند که این اراضی بلاصاحب است و می‌تواند کشت و کار انجام دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه تالاب انزلی یک میراث ملی است و کسی حق ندارد، استفاده شخصی از آن‌ها داشته باشد، افزود: با تهدید کم شدن وسعت تالاب مواجه هستیم و اگر لایه روبی ها، رسوب گذاری و در مجموع احیای تالاب انجام نشود با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

اکبری پور با اشاره به اینکه ۴۶روستا در حاشیه تالاب انزلی وجود دارد که رزق و روزی ساکنان آن با تالاب ارتباط مستقیم دارد، گفت: چشم امید این روستاییان به تالاب انزلی است و بهره گیری از مشارکت آن‌ها باید مستمر باشد.

وی افزود: اگرچه برای افزایش مشارکت جوامع محلی گام‌هایی برداشته شده است، اما این کار پروژه نیست بلکه پروسه است و باید به صورت مستمر چنین کار‌هایی انجام شود و فقط به کار‌های جرقه‌ای اکتفا نکرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: تالاب انزلی برای همه ایران است و برای حفاظت و احیای آن نیاز به عزم ملی وجود دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازدیار میرزا، تاریخ انتشار: ۲۱مهر۱۴۰۰، کد خبر: ۶۵۰۸۱۳، diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین