پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به امارات، قطر و عربستان سعودی سفر می‌کند.
شعار سال: «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به امارات، قطر و عربستان سعودی سفر می‌کند.

مالی در جریان سفر به این کشور که از ۱۵ تا ۲۱ اکتبر ادامه خواهد داشت، درباره برنامه هسته‌ای و سیاست‌های منطقه‌ای ایران و تلاش‌ها برای احیای برجام رایزنی خواهد کرد.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در اندیشکده کارنگی گفت که ایران باید انتخاب کند که می‌خواهد به برجام بدون تحریم‌های جدید بازگردد یا تصمیم دارد مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد.

وی افزود: «ما واقع‌بین بوده و با اسرائیل و متحدان منطقه‌ای خود هماهنگ هستیم».

رابرت مالی درباره وضعیت مذاکرات برجام گفت که مسأله نگران‌کننده درباره برنامه هسته‌ای ایران، نقض توافقی است که تا پیش از خروج آمریکا از آن، ایران به آن احترام می‌گذاشت.

وی بدون اشاره به بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام گفت که دولت آمریکا پیشنهاد‌هایی را ارائه کرد و اگر ایران حاضر به مذاکره می‌شد، تفاهم به دست می‌آمد، تمامی تحریم‌های ناسازگار با برجام خیلی سریع برداشته می‌شد و این «مهمترین گامی بود که دولت بایدن می‌توانست بردارد».

مالی همچنین اذعان کرد که ما باید خود را برای جهانی آماده کنیم که در آن ایران هیچ محدودیتی در برنامه هسته‌ای خود ندارد و ما باید گزینه‌هایی را برای برخورد با آن در نظر بگیریم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پرسون، تاریخ انتشار: ۲۲مهر۱۴۰۰، کد خبر: purson.ir/۳۶۵۳۸۹
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین