پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
از جمله مشکلات بنیادین در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور، انجام ضربتی برخی کار‌ها بدون توجه داشت به عواقب و پیامد‌های آن است. بنظر می‌رسد طرح صیانت هم از این جمله طرح‌ها باشد. طرحی که دیر یا زود باید پرداخت کننده هزینه‌های آن باشیم. آیا با اندکی تامل و تفکر بیشتر و تاکید بر هزینه کردن‌های فرهنگی، نمی‌شد پاسخگو به دغدغه‌های ارزشی و دینی و تربیتی بود؟
شعار سال: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت، طرح صیانت هم مثل فیلترکردن تلگرام جواب نمی‌دهد، مجلس را بی اعتبار نکنید.
با مطرح شدن دوباره طرح صیانت در مجلس یازدهم، این روز‌ها مطالب عجیبی از بعضی نمایندگانی که بررسی این طرح را در کمیسیون مربوطه برعهده دارند شنیده می‌شود که حیرت‌آور است. یکی می‌گوید حتی اگر مردم نخواهند هم ما کار خودمان را می‌کنیم. دیگری می‌گوید همه موظفند هرچه ما تصویب کنیم را بپذیرند و آن دیگری می‌گوید سیل فحش مردم به طرف من سرازیر شد که چرا دنبال تصویب این طرح هستم.

اصرار بر مخالفت با خواست منطقی مردم، به هیچ وجه از حقوق نمایندگان مجلس نیست. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به هیچکس اجازه محدود کردن آزادی‌های مشروع مردم را در هیچ زمینه‌ای نمی‌دهد و طرح صیانت، آشکارا درصدد محدود ساختن آزادی استفاده مردم از امکانات علمی و فنی پیشرفته روز دنیاست. زیان بزرگی که در این ماجرا متوجه نظام و کشور خواهد شد، بی‌اعتبار شدن مصوبات مجلس و تصمیمات حکمرانان خواهد بود. این، زیان کمی نیست و مسئولان باید مانع به وجود آمدن آن شوند.
برای اینکه در این تلاش غیرمنطقی شکست نخورید، این طرح را، چه از خودتان باشد و چه از خارج مجلس به شما دیکته شده باشد، کنار بگذارید و درصدد اصلاح خودتان و حکمرانان برآئید تا مردم به صورت داوطلبانه فرهنگ صیانت را به بهترین وجه در جامعه تحقق ببخشند.
تعداد بازدید : 4

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین