پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۶۲۵۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
رییس کل بیمه مرکزی، اظهارکرد که اگرهمکاری بین پلیس راهور و صنعت بیمه نباشد اجرای ماده ۱۸ قانون در خصوص راننده محور شدن امکانپذیر نخواهد بود، زیرا اولین بحث راننده محور شدن، محاسبه ریسک است که تنها با داشتن اطلاعات افراد، امکانپذیر است.
شعار سال: "غلامرضا سلیمانی"، در جشنواره کروکی‌های برتر پلیس راهور، گفت:تن‌ها یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت از ۱۲ میلیون موتور سیکلت کشور تحت پوشش بیمه‌نامه شخص ثالث قرار دارند.

وی، بیان کرد: ۳۶ درصد تصادفات رخ داده در کشور از طریق موتور سیکلت بوده که خسارت هم به آن‌ها پرداخت شده، زیرا با توجه به بیمه نبودن این موتورسیکلت ها، صاحبان خودرو مقصر حادثه شناخته می‌شوند.

به گفته وی، از سوی دیگر بعضی از راکبان موتورسیکلت‌ها با توجه به فهمیدن این موضوع که می‌توانند مقصر حادثه شناخته نشوند بیمه شخص ثالث تهیه نمی‌کنند و خسارت هم دریافت می‌کنند.

رییس کل بیمه مرکزی، با تاکید بر اهمیت راه اندازی کمیته مشترک ناجا و صنعت بیمه برای ساماندهی موتورسیکلت سواران، ایجاد این کمیته مستقل را یک نیاز ملی خواند.

سلیمانی، با بیان اینکه "تحلیلی از وضعیت خسارت‌های خودرو‌های مختلف از جمله کامیون ها، اتوبوس‌ها وجود دارد که آمار آن بسیار عجیب است"، گفت:میزان خسارت در خودرو هایی، چون ون و اتوبوس به بالای ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصد رسیده و ضریب خسارت در خودرو‌های سواری ۷۵ تا ۷۶ درصد است.

وی، عنوان کرد: وزارتخانه‌های مربوطه باید دقت کنند تا خودرو‌های وارد شده به کشور مانند ون‌ها که به ظاهر ارزان‌تر هستند، اما استحکام خوبی ندارند از این پس به کشور وارد نشوند، زیرا خسارت آن‌ها به همه اقتصاد کشور است.

رییس کل بیمه مرکزی، اظهارداشت:هزینه خسارت نزدیک به ۵۰ درصد تصادفات کشور زیر ۱۶ میلیون تومان است که با سازش بین مقصر حادثه و خودروی حادثه دیده نیازی به کروکی ندارد و خسارت آن‌ها پرداخت می‌شود، اما تقلب و تخلف در اعداد بزرگ زیاد است که با الکترونیکی شدن کروکی تصادفات، بدون مراجعه فرد در سیستم شرکت‌های بیمه می‌نشیند.

سلیمانی، اذعان داشت که پس از الکترونیکی شدن کروکی تصادفات بیمه مرکزی وظیفه دارد که پرداخت خسارت‌ها را هم الکترونیک کند و زمانی که سیستم کروکی و پرداخت خسارت الکترونیک شود می‌توان گفت که این طرح تکمیل شده است.

رییس کل بیمه مرکزی، گفت:در سال ۱۳۹۹ صنعت بیمه، فیزیک بیمه نامه شخص ثالث را حذف کرد که پلیس راهور در این زمینه کمک زیادی کرد و برنامه بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۰ الکترونیکی کردن پرداخت خسارت است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از چابک آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۸۳۴۸، www.chabokonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
0
0
با الکترونیک کردن سازمان‌ها و بخش‌ها تأثیر زیادی در ترافیک و هزینه رفت‌و ‌آمد مردم بوجود خواهد اومد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین