پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۶۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام کرد: کمک‌های جوامع بین المللی، اتحادیه اروپا و کمیساریا در رابطه با خدمات رسانی به پناهندگان بسیار محدود است و دولت جمهوری اسلامی ایران به تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات پناهندگان را حل و فصل کند.

شعار سال:مهدی محمودی در دیدار با هانس اودو موتسل سفیر آلمان در جمهوری اسلامی ایران که با هدف افزایش حمایت ها و مساعدت ها درخصوص تخصیص منابع مالی برای پناهندگان افغانستانی صورت گرفت، با بیان شرحی از اقدامات و خدمات ارائه شده به پناهندگان، گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال در حوزه های بهداشت و سلامت، آموزش، حرفه آموزی و اشتغال و حوداث غیر مترقبه مانند سیل، زلزله و... پناهندگان را حمایت کرده است و همچنین علی‌رغم وجود مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی و تحریم‌های ناعادلانه، تمام تلاش خود را جهت تامین واکسن کووید ۱۹ به کار گرفته است و از جوامع و سازمان‌های بین‌المللی انتظار می‌رود حمایت های مالی خود را درجهت تامین واکسن به کار گیرند.
 
وی در ادامه اشاره کرد: کمک های جوامع بین المللی، اتحادیه اروپا و کمیساریا در رابطه با خدمات رسانی به پناهندگان بسیار محدود است و دولت جمهوری اسلامی ایران به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات پناهندگان را حل و فصل کند.
 
وی همچنین افزود: حمایت از پناهندگان اقدامی بشردوستانه و مسئولیتی بین المللی است، که تحقق آن به نحو مطلوب نیازمند مشارکت منصفانه کلیه سازمان ها و جوامع بین المللی است.

مدیر کل و دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشورتاکید کرد: با توجه به تحولات اخیر افغانستان و احتمال ورود موج جدید آوارگان، دولت جمهوری اسلامی ایران به علت محدویت‌های موجود و نداشتن امکانات لازم امکان پذیرش اتباع جدیدالورود را نخواهد داشت.
 
محمودی خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره تمام تلاش خود را در جهت آموزش و حرفه آموزی به پناهندگان به منظور بازگشت داوطلبانه به کشور خود به کار خواهد گرفت و همچنین در این زمینه انتظار می رود جوامع و سازمان های بین المللی حمایت‌های خود را به جمهوری اسلامی ایران که همیشه حامی مظلومین و پناهجویان بوده را بیشتر کرده تا امکانات و خدمات مطلوب‌تری به پناهندگان و مهاجرین خارجی در کشور ایران کند.
 
در ادامه نشست هانس اودو موتسل- سفیر کشورآلمان در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تشکر و قدردانی از دولت جمهوری اسلامی ایران بابت خدمات ارائه شده به پناهندگان و آوارگان جدیدالورود با توجه به تحولات اخیر، افزود که با گسترش همکاری‌ها با سازمان های بین المللی سعی در حل و فصل مشکلات پناهندگان را خواهیم داشت.
 
هانس اودو موتسل شرحی از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت آلمان به پناهندگان را ارائه و اعلام نمود تمام تلاش خود را جهت رفع موانع و چالش ها در خصوص پناهندگان به کار خواهند گرفت.
 
بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی همچنین درخصوص تامین واکسن کوید۱۹ گفت: کشورآلمان، نیز بودجه ای را جهت تامین واکسن پناهندگان تخصیص داده است و امیدواریم با تمهیدات لازم مشکل تامین واکسن نیز مرتفع شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری آفتاب  ، تاریخ انتشار:23 مهر 1400، کدخبر: ، www.aftabnews.ir،732266

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
مردم خود ایران به قدر کافی مشکل و مسئله دارن که نیازی به مشکل بعدی ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
0
ایران همیشه تا جایی که میتوننسته به اتباع خارجی کمک کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین