پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره حواشی مطرح شده پیرامون شفافیت آراء نمایندگان و اموال مسئولان پرداخت.
شعار سال: حسین نقوی حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره حواشی پیرامون محرمانه بودن اموال مسئولان گفت: این موضوع در خصوص اینکه اموال مسئولان محرمانه باقی بماند بر خلاف مبانی انقلاب اسلامی و خلاف مبانی سیره و سنت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب و خلاف قانون اساسی است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی صراحتا ذکر شده که رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان مجلس باید قبل و بعد از اتمام مسئولیت اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کنند و قوه قضائیه مسئول است که این اموال را بررسی کند که آیا این اموال بدون قانون و خلاف عرف افزایش پیدا کرده است یا خیر؟

این نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: اگر مقرر باشد اموال مسئولان محرمانه بماند مغایرت جدی با طرح شفافیت مصوب مجلس دارد. وقتی مجلس با شعار شفافیت رای می‌آورد و اعلام می‌کنند که اگر نماینده بشویم همه چیز را شفاف اعلام می‌کنیم این امر مغایر با محرمانه بودن اموال مسئولان است.

وی خاطر نشان کرد: مطابق نظرات رهبری و امام خمینی (ره) زندگی مسئولان باید در اتاق شیشه‌ای باشد و همه ملت و مردم بدانند خانه، زمین و دارایی مسئولان چقدر است و از کجا این اموال را آورده اند.

تقوی حسینی با تاکید بر اینکه همه مردم باید از اموال مسئولان آگاه باشند ادامه داد: طرح موضوع محرمانه بودن اموال مسئولان با تمام اصول مغایرت دارد و به اعتماد عمومی لطمه وارد می‌کند.

وی با طرح این سوال که چرا نباید اموال مسئولان افشا شود؟ افزود: این مسئله یک رویه مرسوم در تمام دنیا است و تمام اموال و دارایی مسئولان ثبت و در اختیار تمام مردم است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۲۹مهر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۹۰۲۸، didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین