پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۶۳۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، اظهارکرد:شورای نگهبان ایراداتی به اساسنامه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان گرفته که این ایرادات رفع شده و بخش حقوقی ریاست جمهوری هم نظرات خود را اعمال کرده و درحال حاضردرانتظار تایید هیات وزیران است تا مجدد به شورای نگهبان ارسال شده و مشکل رفع شود.
شعار سال: "رضا کاظمی تکلیمی" با اشاره به فرارسیدن ۵ آبان ماه، اولین سالروز تاسیس این صندوق، افزود: با گذشت یکسال از تاسیس این صندوق، هنوز مبلغ ۱۰ میلیارد تومان که به صندوق تخصیص داده شده به حساب این صندوق واریز نشده است.

وی، دلیل اصلی وزارت اقتصاد برای عدم انتقال بودجه تخصیص یافته را به اساسنامه این صندوق مرتبط دانست وگفت: تا وقتی که اساسنامه تصویب نشود این مبلغ به حساب صندوق منتقل نخواهد شد.

کاظمی تکلیمی ابرازامیدواری کرد که آبان ماه و همزمان با سالگرد تاسیس صندوق اتفاقی مثبت رخ دهد و اساسنامه تایید شده و آیین نامه‌های صندوق ابلاغ شوند.

وی، تصریح کرد: صندوق دوسری آیین نامه دارد که یکسری آیین نامه‌های عملیاتی (آیین نامه اداری واستخدامی، مالی، معاملاتی و سرمایه گذاری) که باید به تصویب هیات امناء رسیده و وزیرابلاغ کند و یکسری آیین نامه هم باید به تصویب هیات وزیران برسد.

مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، ادامه داد: ۴ آیین نامه، اداری و استخدامی، مالی، معاملاتی و سرمایه گذاری در معاونت بانک و بیمه درانتظار تایید است وکارکارشناسی آیین نامه اجرایی در کمیسیون اقتصادی مجلس تمام شده و باید به هیات وزیران رفته و ابلاغ شود.

کاظمی تکلیمی، اذعان داشت که آیین نامه‌ای که درخصوص مالکان واحد‌های مسکونی که متعلق به بهزیستی و کمیته امداد و یا افرادی که از پرداخت مبلغ حق بیمه قبوض برق ناتوان هستند در کمیسیون اجتماعی درحال گذراندن مراحل تصویب است.

وی، افزود: آیین نامه‌ای که باید شدت و تواتر حوادث طبیعی را اندازه گیری کند باید توسط سازمان مدیریت بحران و بیمه مرکزی آماده شود که تاکنون تهیه نشده است.

مدیرعامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، درخصوص بودجه سال ۱۴۰۱، توضیح داد: بودجه سال ۱۴۰۱ توسط صندوق برای هرماه ۱۰ هزارتومان برای واحد‌های مسکونی در نظر گرفته شده که درمجموع می‌شود سالی ۱۲۰ هزارتومان برای هر واحد مسکونی ومعادل آن هم باید دولت پرداخت کند.

کاظمی تکلیمی، اظهارکرد: بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰ قراربود در ۵ مرحله از مالکان واحد‌های مسکونی مجموعا ۱۰ هزارتومان در یک سال کسر شود و به حساب صندوق واریز شود که تا امروز این تکلیف انجام نشده است.

وی، گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان همچنان بدون ساختمان است و تا امروزهیچ مبلغی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی بابت صندوق پرداخت نشده و کارکنان دراین ۱۰ ماه حقوق ودستمزدی دریافت نکرده‌اند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از چابک آنلاین، تاریخ انتشار:۱ آبان۱۴۰۰، کد خبر:chabokonline.com/۱۸۵۰۰
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین