پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
۵۸ سال از قتل جان. اف کندی در سال ۱۹۶۳ می‌گذرد. اسرار قتل او تاکنون مسکوت مانده و اجازه انتشار نیافته است. اما در این هفته قرار است که تصمیم گیری در خصوص افشا یا تداوم محرمانگی اسرار قتل کندی، توسط بایدن گرفته شود. تئوری‌های مختلف درباره قتل کندی مطرح شده است. معروف‌ترین این تئوری‌های فرضی از این قرارند: سیا، مافیا، کاگ‌ب، موساد، فیدل کاسترو، لیندون ب. جانسون (نایب رئیس‌جمهور) و نوعی ائتلاف نظامی-صنعتی به رهبری ژنرال‌های ارتش.
شعار سال: جان فیتزجرالد کِنِدی (زاده ۲۹ مه ۱۹۱۷ – درگذشته ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳) سی و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بود. نامبرده از ۱۹۶۱ تا زمان به قتل رسیدنش در ۱۹۶۳ ریاست جمهوری آمریکا را به عهده داشت. در طول جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام ناوبان بود و به خاطر شجاعت در نجات جان سربازان مدال گرفت. کندی هنگام آغاز ریاست جمهوری ۴۳ سال داشت و از این رو جوان‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست (پیش از او این عنوان از آن فرانکلین روزولت بود).
از اتفاقات مهمی که در دوران ریاست جمهوری او افتاد می‌توان به تهاجم ناموفق به خلیج خوک‌ها، بحران موشکی کوبا، ساخته شدن دیوار برلین، آغاز مسابقه فضایی، اولین اتفاقات جنگ ویتنام و جنبش حقوق مدنی آمریکا اشاره کرد. [۲]کندی رکورد‌های دیگری نیز دارد. او اولین کاتولیکی بود که به ریاست جمهوری می‌رسد (و در کنار بایدن، یکی از دو رئیس‌جمهور کاتولیک آمریکا محسوب می‌شود)، اولین رئیس‌جمهور آمریکا که متولد قرن بیستم بود، آخرین رئیس‌جمهوری که در طول دوره‌اش به قتل رسید، آخرین نامزد حزب دموکرات از شمال آمریکا که به ریاست جمهوری رسید و آخرین کسی که هنگام انتخاب شدن عضو مجلس سنا بود. فیلمی به نام جی اف کی توسط الیور استون در سال ۱۹۹۱ و در همین رابطه ساخته شده‌است. موضوع سریال ۱۱٫۲۲٫۶۳ و همچنین فیلم پارک‌لند در همین رابطه است.
بایدن این هفته باید یا با انتشار اسناد محرمانه قتل کندی موافقت کند یا همچون روسای جمهور پیشین دستور دهد تا این راز سر به مهر بماند.

تعداد بازدید : 0

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین