پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
عواقب افشای نامه محرمانه سنگدوینی باعث ایجاد پس لرزه‌های زیادی در نظام‌های تصمیم گیری و سیاستگذاری کشور شده است. افکار عمومی حق دارند که بدانند وقتی یک نماینده (به ماجرای آقای سنگدوینی و درست یا نادرست بودن آن کاری نداریم) می‌تواند با یک نامه محرمانه تعارض منافع ایجاد نموده و موقعیت رانت بسازد، چرا نباید تحت کنترل شهروندان و رسانه قرار گیرد. دوم اینکه وقتی یک نامه محرمانه به همین راحتی از سیستم وزارت نفت به بیرون درز می‌کند، تضمین ادعای محرمانگی درآمد فروش نفت چیست؟ شفافیت اصل اول بقای حکومت‌ها و حضور موثر مردم در صحنه است. منتظر دریافت توضیحات از کلیه ذی نفعان، ذی مدخلان و مطلعین هستیم.
شعار سال: نامه‌ای با مهر محرمانه از وزارت نفت به بیرون درز می‌کند. ادعا می‌شود که نماینده پیگیری کار استخدامی دختر خود را درخواست نموده است و.. در خبر ما اصلا نه آقای سنگدوینی جایگاه دارد و نه وزارت نفت. برای خبر ما نه دختر سنگدوینی مهم است و نه استخدام او. تاکید ما بر شفافیت دارایی و آرای نمایندگان است و بحث مسئله دار محرمانه بودن آمار فروش نفت.
*** از افکار عمومی می‌پرسیم که وقتی به درست یا غلط، نماینده‌ای می‌تواند درخواست‌های عدیده از مقامات داشته باشد، چرا نباید بحث شفافیت اطلاعات مالی و آرای ارایه شده توسط نمایندگان در مجلس دنباله گیری شود؟
*** سوال دوم مان این است که وقتی نامه‌ای با مهرمحرمانه می‌تواند به بیرون درز کند، چه تضمنی وجود دارد که آمار فروش نفت به بیرون درز نکند؟ آیا بهتر نیست که روش را عوض کنیم و با شفافیت در بودجه جلو فساد‌های احتمالی را بگیریم؟
پاسخ به این دو سوال را بر اساس وجدان خودتان و جایگاه مسلم خودتان در تامین شدگی منافع ملی تان بدهید. ما هیچ، ما نگاه!
 
ماجرای نامه محرمانه سنگدوینی و ده‌ها درس!
 
ماجرای نامه محرمانه سنگدوینی و ده‌ها درس!
 
 
تعداد بازدید : 10
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین