پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
چه خبر از طرح بازنشستگی پیش از موعد ۱۰۰ هزار روستایی ؟ روستاییان و عشایر دارای ۷۰ سال سن و پرداخت ۱۰ سال حق بیمه مشمول این طرح می شوند.
شعارسال: روستاییان و عشایر دارای ۷۰ سال سن و پرداخت ۱۰ سال حق بیمه مشمول این طرح می شوند.

* طرح بازنشستگی پیش از موعد ۱۰۰ هزار روستایی در انتظار تصویب شورای نگهبان

«محمدرضا رستمی» روز جمعه در آخرین روز برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلی تهران، در جریان بازدید از غرفه ایرنا گفت: اعتبار این طرح پنجاه هزار میلیارد ریال است که از محل اصل قانون ۴۴ و یارانه ها تامین می شود.

وی اضافه کرد: در سال اول اجرای این طرح ۳۲ هزار نفر بازنشسته خواهند شد و در برنامه پنج ساله تعداد آن به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

به گفته رستمی، روستاییان و عشایر دارای ۷۰ سال سن و پرداخت ۱۰ سال حق بیمه مشمول این طرح می شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان از سال ۱۳۸۴ شروع به کار کرد و اکنون دارای یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار عضو و ۳۲ هزار خانوار مستمری بگیر است در حالی که جمعیت مشمول کل کشور ۶ میلیون خانوار برآورد شده است.

وی این صندوق را یکی از صندوق های چهارگانه (تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، صندوق فولاد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایی و عشایر) زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: رویکرد صندوق ارایه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت سه قشر کشاورز، روستایی و عشایر در بخش های مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است.

وی با بیان این که صندوق مذکور اعتبارات خود را از ردیف بودجه دولتی، پنج درصد حق عضویت متقاضیان و تجمیع سود سرمایه گذاری ها تامین می کند، اظهار کرد: حق بیمه صندوق شامل ۱۵ درصد درآمد سالیانه روستاییان، کشاورزان و عشایر است که پنج درصد آن توسط متقاضیان و ۱۰ درصد توسط دولت پرداخت می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی تصریح کرد: اکنون ۶۵ هزار میلیارد ریال ذخیره صندوق است که شامل سه بخش سرمایه گذاری در املاک ، سهام و سپرده بانکی می شود.

رستمی ادامه داد: از مجوع ۳۲ هزار پرونده، ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده از کارافتادگی و مابقی پرونده فوتی است که حق بیمه آنان بستگی به سطح بیمه پرداخت می شود.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها امروز پس از یک هفته فعالیت به کار خود پایان می دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری دهقان نیوز، تاریخ انتشار: شنبه 22 آبان 1395، کدخبر: - ، www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
واقعا ما هرچی بتونیم به روستاییان عزیزمون برسیم خیلی از معضلات شهری ماهم حل میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین