پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
کار‌هایی در کشور انجام می‌شود که واقعا علل شروع و کنار نهادن آن‌ها جای، اما و اگر فراوان دارد. اگر خوب است، چرا کنار گذاشته شده و اگر بد بوده، چرا پاسخگویی صورت نگرفته است. یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه اتوماتیک شستشوی اموات است. دستگاهی که قرار بود در بحران‌هایی مثل کرونا وارد میدان شود، اما هیچ خبری از آن نیست.
شعار سال: شهریور 94 بود که خبر تولید داخلی دستگاه تمام اتوماتیک شستشوی اموات در کشور پخش شد. ادعا شده بود که این دستگاه، به صورت پروژه‌ای در قالب یک طرح پژوهشی داخلی پیش از این در مشهد رونمایی شده است .

ادعا شده بود که استعلام های لازم از مراجع تقلید هم گرفته شده و این دستگاه در شرایط بحران،کاربردهای بسیار بالایی دارد. حتی این سر و صداها تا سال 1397 به مدت سه سال ادامه داشت.
 
حجت‌الاسلام حسین مهدوی دامغانی مدیرعامل وقت سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد( 1397) گفته بود این دستگاه قرار نیست جایگزین انسان شود و تنها به‌عنوان مکمل و کمک متصدی غسل میت است. وی افزوده بود ، در دوره‌های مدیریتی پیشین به‌صورت آزمایشی در مدت کوتاهی از این دستگاه در برخی موارد خاص استفاده شده است، اما اشکالاتی به آن وارد و متوقف شد. در دوره جدید تلاش کردیم با بررسی بیشتر و اخذ استفتائات از دفتر مقام معظم رهبری و مراجع عظام ایرادات مطرح شده را برطرف کنیم. به گونه ای که در شرایط حاضر ، تقریباً تمام اشکالات دستگاه برطرف شده و نمایندگان مراجع نیز از آن بازدید و استفاده در مواقع بحران را تأیید کردند و امیدواریم در آینده نزدیک به‌طور رسمی از آن بهره‌برداری کنیم.

سوال اینجاست که از آن آینده نزدیک ، سه سالی می گذرد و بحرانی مثل کرونا به مدت دو سال است که در این کشور قربانی می گیرد. کجاست دستگاهی که بتواند در شرایط بحران کمک کار شستشوی اموات باشد؟
 
 
بحران کرونا و بیخبری از دستگاه اتوماتیک شستشوی اموات!
بحران کرونا و بیخبری از دستگاه اتوماتیک شستشوی اموات!
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین