پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۳۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
پیگیری‌ها نشان می‌دهد گرشاسبی نتوانسته مجوز جدایی از فولاد را بگیرد و ظاهرا به تیم محبوب خوزستانی تعهد داده که جایی نمی‌رود و همین تعهد مانع از حضور او در پرسپولیس شود.
شعار سال: عملکرد ضعیف پرسپولیس در برابر الهلال و آلومینیوم اراک موجی از انتقادها را علیه بازیکنان و کادرفنی این تیم به راه انداخته است. دو دستگی عجیبی که بخشی از آن به‌دلیل تعویض‌های یحیی گل‌محمدی و بخشی از آن به‌دلیل افت فنی بازیکنانی مثل ترابی و وحید امیری است.
 
بخش دیگر هواداران اما اجازه هرگونه اظهارنظر درباره تیم را از منتقدان گرفته‌اند و معتقدند همان‌طور که گل‌محمدی این تیم را به فینال آسیا و قهرمانی لیگ رساند، باید اعتمادها به او ادامه‌دار باشد و با یک باخت، دانش فنی این مربی زیر سوال نرود.
 
هرچه باشد گل‌محمدی این روزها تحت فشار قرار دارد، اما نزدیکان او معتقدند یحیی با کمبود بازیکن مواجه است و تلاش‌هایش برای خرید چند بازیکن به در بسته خورده است. او البته چندین‌بار به این موضوع اعتراض کرده و چند بازیکن را مدنظر داشته تا به خدمت بگیرد، اما بسته بودن پنجره نقل و انتقالات مانع این امر شده است. اطرافیان او می‌گویند گل‌محمدی معتقد است با توجه به خریدهای استقلال و سپاهان، پرسپولیس حتی توان رقابت با این تیم‌ها را در لیگ هم ندارد و کسب دبل هت‌تریک قهرمانی بسیار دشوار است.
 
به هر ترتیب تلاش‌های صدری برای تامین منابع مالی پرداخت بدهی کالدرون موفقیت‌آمیز بود، اما کسب مجوز از بانک مرکزی و پروسه واریز طلب کالدرون به حساب این مربی، همراه با تاخیر بود تا در فاصله یک روز مانده تا پایان فصل طولانی نقل و انتقالات، پنجره پرسپولیس کماکان بسته باشد و احتمالا سرخ‌پوشان مجبورند تا نیم‌فصل برای جذب بازیکنان مدنظر یحیی صبر کنند.
 
استقلال دومین بازیکن خارجی خود را هم به خدمت گرفت و به‌نظر می‌رسد در فصل‌جاری تصمیم دارد تا مقتدرانه لیگ را با قهرمانی به پایان برساند. گل‌محمدی حالا فقط یک شانس دارد، او می‌تواند بازیکنان آزاد را به خدمت بگیرد که این موضوع نیز احتمالا کمکی به سرخ‌پوشان نخواهد کرد. همه این اتفاقات درحالی رخ داده که شایعاتی مبنی‌بر شرط صدری برای سجادی مبنی‌بر صدور حکم مدیرعاملی در ازای پرداخت پول کالدرون نیز منتشر شود.

گرشاسبی نتوانست مجوز بگیرد

بحث مدیرعاملی پرسپولیس هم این روزها سوژه مهمی برای هواداران محسوب می‌شود. درحالی که بیژن ذوالفقارنسب از معرفی مدیرعامل جدید پرسپولیس در پایان این هفته گفته بود، اما هنوز گمانه‌زنی‌ها درباره این فرد ادامه دارد و به‌نظر می‌رسد محمد دادکان، حمیدرضا گرشاسبی و حبیب کاشانی گزینه‌های محتمل‌تری برای حضور در پرسپولیس باشند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد گرشاسبی نتوانسته مجوز جدایی از فولاد را بگیرد و ظاهرا به تیم محبوب خوزستانی تعهد داده که جایی نمی‌رود و همین تعهد مانع از حضور او در پرسپولیس شود. از سوی دیگر او هنوز نتوانسته مجوز بازگشت به کار را هم بگیرد و مشکل بازنشستگی‌اش پابرجاست، هرچند اطرافیانش می‌گویند مصطفی آجورلو هم بازنشسته است و با همین استدلال، مشکلی برای گرشاسبی به‌وجود نخواهد آمد. حضور محمد دادکان البته گزینه جذاب‌تری برای فدراسیون فوتبال است. رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی سال‌هاست که به‌عنوان یک گزینه جدی برای مدیرعاملی پرسپولیس مطرح است، اما هرگز حاضر نشده زیر بار فعالیت در این حوزه برود. این بار اما می‌گویند او راضی به حضور شده و استدلال این اتفاق هم مشکلاتی است که دادکان با سلطانی‌فر داشت، اما برای همکاری با سجادی مشکلی ندارد. همان‌طور که پیش‌تر عنوان شدف حبیب کاشانی گزینه محبوبی برای بوقچی‌های باشگاه است و آنها به کاشانی تضمین داده‌اند که جو سکوها را به نفع این مدیر کنند. کاشانی اما یک مشکل جدی دارد، او می‌خواهد سرپرست مدیرعاملی شود تا از شورای شهر استعفا نکند. موضوعی که مخالفت وزارت ورزش و جوانان را به‌همراه داشته است. آنها می‌گویند پرسپولیس درحال حاضر سرپرست دارد و مدیری می‌خواهد که دست‌کم تا یک‌سال در پست مدیرعاملی باقی بماند، اما کاشانی معتقد است می‌تواند با حکم سرپرستی دست‌کم به مدت 6 ماه، وضعیت پرسپولیس را سر و سامان دهد.

چه بر سر پرسپولیس می‌آید؟

عدم‌پرداختی مالی کافی به بازیکنان پرسپولیس، تعیین نشدن مدیرعامل جدید برای سرخ‌پوشان و به خدمت نگرفتن بازیکن جدید که مهاجم خارجی در اولویت آنها بوده، باعث‌شده پرسپولیس روزهای دشواری را پشت‌سر بگذارد. مجید صدری درحال حاضر به‌دلیل عملکرد ضعیفش مورد انتقاد هواداران قرار دارد و به‌نظر می‌رسد مبالغ قرضی برای تامین مشکلات پرسپولیس نیز نتوانسته خواسته‌های هواداران این تیم را تامین کند. صدری درحال حاضر کمترین شانس را برای بقا در پست خود دارد و به‌نظر می‌رسد جدایی‌اش قریب‌الوقوع خواهد بود. هرچه باشد پرسپولیس کار دشواری برای تکرار قهرمانی خود دارد و درصورت ادامه وضعیت فعلی، روزهای سخت‌تری را در پیش خواهد داشت. اتفاقی که با توجه به کم‌حوصله بودن هواداران پرسپولیس و عادت به موفقیت‌های پی‌درپی قابل پیش‌بینی بود. به هر ترتیب کماکان باید منتظر روزهای آینده بود و دید چه بر سر موفق‌ترین تیم باشگاهی ایران در 5 سال اخیر خواهد آمد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار:۱۳ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۶۳۰۲۸، www.farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین