پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین گفت: کمبود دستمزد اعضا، ضعف اطلاعات حقوقی و قضایی از مشکلات شورا‌های حل اختلاف است.

  شعار سال: حجت الاسلام محمد حیدری، در آئین تجلیل از اعضای شورای حل اختلاف این استان گفت: بیش از ۱۰ هزار پرونده قضایی در شعب شورا‌های حل اختلاف استان که با صلح و سازش، این مقدار به نصف کاهش پیدا کرده و در حال حاضر فقط ۵ هزار پرونده قضایی باقی مانده است.
 
رئیس شورای حل اختلاف استان با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۲۸ درصد از پرونده‌های قضایی، به صلح و سازش ختم شد، خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه امسال این رقم به حدود ۴۰ درصد افزایش یافته به طوی که در مرکز استان قزوین شاهد رشد ۴۵ درصدی صلح و سازش در پرونده‌های قضایی هستیم.
 
وی افزود: ۱۰۷ شعبه شهری و ۸۴ شعبه روستایی در زمینه صلح و سازش پرونده‌های قضایی فعالیت می‌کنند.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه باید توانمندی اعضای شورای حل اختلاف شناخته شده و بر این اساس پرونده‌های قضایی واگذار شود، تصریح کرد: درآمد شعبه‌های حل اختلاف از ورود پرونده‌های قضایی کسب می‌شود و باید عدالت در این زمینه رعایت شود.
 
وی افزود: بعضی از اعضا برای رسیدگی و مصالحه کارآمد نیستند که ساماندهی شده و در جای دیگری، به کار گرفته شده اند.
 
رئیس شورای حل اختلاف استان با بیان اینکه مردم از عملکرد شورا‌های حل اختلاف گلایه‌مند هستند، تأکید کرد: شورا‌های حل اختلاف در کشور جاافتاده است و نمی‌توان آن را حذف کرد، اما متأسفانه برخی از همکاران قضایی، به شورا‌ها توجه نمی‌کنند.
 
حجت الاسلام حیدری، فقدان قاضی مستقیم در شعب شهرستان‌های شورای حل اختلاف را یکی دیگر از مشکلات این شورا‌ها عنوان کرد و گفت: این موضوع باعث اطاله دادرسی می‌شود.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 13  آبان  1400، کدخبر:1152633 ، www.ilna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین