پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
جانشین قرارگاه رسانه‌ای سپاه مدیریت فکر و ادراک جامعه ایرانی» را مهمترین اقدام آمریکا برای تحقق راهبرد جامع فشار دانست و گفت: آمریکایی‌ها قصد دارند با عملیات رسانه‌ای خود کاری کنند که جامعه، مسئولان و نخبگان مطابق میل آن‌ها بیندیشند.
شعار سال: سردار عبدالله ضیغمی در نشست بسیج رسانه استان قزوین با عنوان «نقش عملیات روانی در جنگ رسانه‌ای» اظهار داشت: راهبرد جامع فشار یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که دشمن در دستور کارش گذاشته تا تهدید موجودیتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود بیاورد که برای ایجاد این تهدید ۱۵ اقدام جانبی طراحی کرده است.

وی مردم را مهم‌ترین سد برای اجرای راهبرد جامع فشار دشمن دانست و اضافه کرد: موضوع اصلی راهبرد جامع فشار قرار دادن مردم در مقابل نظام است. در واقع دشمنان ما از جمله آمریکا می‌گویند برای رسیدن به اهدافمان راهی نداریم، جز اینکه مردم را در برابر نظام قرار دهیم.

ضیغمی با بیان اینکه آمریکایی‌های اساساً با ماهیت جمهوری اسلامی مشکل دارند و دولت‌ها برای آن‌ها مسئله نیستند، ادامه داد: البته آمریکایی‌ها می‌توانند در برخی بستر‌ها اقدامات خود را بهتر پیش ببرند؛ اما در این حوزه به هیچ دولت یا مسئول خاصی امید جدی و واقعی ندارند.

دشمن به دنبال تولید ادبیات سازش در کشور است

جانشین فرمانده قرارگاه رسانه‌ای سپاه، بسیج و جبهه انقلاب «مدیریت فکر و ادراک جامعه ایرانی» را مهم‌ترین اقدام پانزده‌گانه آمریکا برای تحقق راهبرد جامع فشار دانست و گفت: بر مبنای این رویکرد آمریکایی‌ها قصد دارند با عملیات رسانه‌ای خود کاری کنند که جامعه، مسئولان و نخبگان ایرانی آن طور که آن‌ها می‌خواهند بیندیشند؛ چرا که وقتی جامعه‌ای از نظر اندیشیده لیبرال شود، عمل آن جامعه همانی خواهد شد که آمریکایی‌ها می‌خواهند.

ضیغمی با ذکر اینکه مدیریت روانی جامعه در گرو تسخیر ذهن و ادارک جامعه است، افزود: بنابراین آمریکایی‌ها با استقاده از راهبرد جامع فشار و از طریق اثرگذاری به ۳ لایه نخبگان، مسئولان و جامعه ایرانی و همراه کردن ابزار‌هایی مانند تحریم یعنی جنگ اقتصادی در کنار جنگ رسانه‌ای و روانی قصد دارند ادبیات سازش را در داخل کشور ما تولید کنند.

وی ادامه داد: در واقع آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که تحریم به خودی خود اثرگذار نیست؛ مگر اینکه جریان فکری و رسانه‌ای در داخل کشور با آن‌ها در ایجاد ادبیات سازش کند تا زمینه تحقق اهداف آن‌ها مهیا شود؛ بنابراین آمریکایی‌ها امروز به دنبال این هستند تا در گفته‌های نخبگان و مسئولان ما مطالباتی مطرح شود که نقشه این مطالبات را آن‌ها طراحی کرده‌اند.

ضیغمی تصریح کرد: با این حال آمریکایی‌ها اقرار می‌کنند برای عملی ساختن راهبرد جامع فشار به سد محکمی به نام مردم برخورد کردند و در حالی که با نگاه جامعه‌شناسی فکر می‌کردند اگر مسئولان و نخبگان با آن‌ها همراه شوند، مردم هم با آن‌ها همراه می‌شوند، امروز شاهد این هستند که عکس این موضوع اتفاق افتاده است. چرا که جنس مردم ایران متفاوت با محاسبات آنهاست و هر چقدر تلاش کردند دیدند این اتفاق نیفتاد.
 
توطئه آمریکایی‌ها برای تحقق راهبرد جامع فشار با اثرگذاری بر ۳ لایه جامعه ایران

آمریکایی‌ها به دنبال برجسته‌سازی زخم‌های کوچک ما هستند

فرمانده قرارگاه رسانه‌ای سپاه و بسیج با اشاره به عملیات روانی دشمن در راهبرد جامع فشار گفت: آمریکایی‌ها برای اجرای این راهبرد بنا دارند تا با پیدا کردن زخم‌های کوچک، متعدد و متکثر در پهنه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران این زخم‌ها را به یک دمل چرکین تبدیل کنند تا مردم را به این باور برسانند که نظام جمهوری اسلامی توان اداره کشور را ندارد.

ضیغمی اضافه کرد: آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که اگر نظام را برای مردم ناکارآمد جلوه دهند، مردم دیگر به نظام تکیه نکرده و حتی در مقابل آن صف‌آرایی هم می‌کنند. به همین خاطر ذره‌بین دست گرفته و راه افتادند در کف خیابان‌ها، استان‌ها، روستا‌ها و شهر‌های ما تا هر مشکل کوچک را به یک تصویر بزرگ و صدایی تبدیل کنند که از یک شیپور دمیده می‌شود.

وی ادامه داد: در نهایت دشمن می‌خواهد با تبدیل جامعه ایرانی به یک جامعه افسرده برای نیم تا یک دهه حداقل جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرد و یک جامعه افسرده را روبه‌روی نظام قرار دهد.

بیانیه گام دوم سد محکم در برابر راهبرد جامع فشار است

این نظریه‌پرداز حوزه رسانه در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه انتشار بیانیه گام دوم انقلاب سناریو راهبرد جامع فشار را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است، گفت: دشمن اعتقاد دارد که اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران می‌تواند زمینه‌ساز رشد و موفقیت کشور شود و به همین خاطر دشمنان به شدت به دنبال تخریب این بیانیه رفته‌اند و بنا دارند تا ابعاد مختلف این بیانیه را در داخل و بیرون از کشور تخطئه کنند.

ضیغمی خاطرنشان کرد:، اما در مقابل تخریب دستاورد‌های انقلاب نباید دچار خطای محاسباتی شویم و رسانه‌های باید با مطالبه‌گری و رساندن مطالبات مردم به سمع و نظر مسئولان زمینه برطرف کردن مشکلات ریز و درشت را فراهم کنند تا توطئه دشمن در راهبرد جامع فشار و پروژه ناامیدسازی و افسرده‌سازی جمعی خنثی شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین هم در ابتدای این نشست با قرائت بخش‌هایی از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه مبارزه با جنگ روانی دشمنان گفت: یکی از اهداف اصلی سلسله نشست‌های دفاع همچنان باقیست هم هشیار کردن اصحاب و اهالی رسانه نسبت به عملیات جنگ روانی آمریکایی‌ها در رسانه‌هاست.

محمد کشاورز افزود: اهالی رسانه همواره یک سد محکم در مقابل یورش‌های رسانه‌ای دشمنان هستند و امروز اصحاب رسانه استان قزوین با تمام توان خود در مسیر حفظ ارزش‌ها و مقابله با عملیات رسانه‌ای دشمن پای کارند.

وی ادامه داد: سلسله نشست‌های دفاع همچنان باقیست با محوریت مقابله با جنگ نرم و رسانه‌ای دشمنان ادامه خواهد یافت و در نشست‌های آینده هم بیشتر از ظرفیت‌های رسانه‌ای خبرنگاران استان قزوین برای پیشبرد این نشست‌ها بهره خواهیم گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین