پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
پلیس مرزبانی لهستان اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی و مرزبانی لهستان از ورود صد‌ها مهاجر غیرقانونی در مرز بلاروس جلوگیری کردند.

شعار سال: هزاران مهاجر در بلاروس پشت مرز‌های لهستان آواره‌اند. وزیر دفاع لهستان گفته ۱۲ هزار نیرو به مرز‌های شرقی‌اش اعزام کرده است. این پناهجویان نه را پس دارند و نه راه پیش، روبرویشان مرزبانان لهستان و پشت سر نیرو‌های بلاروس که اجازه بازگشت نمی‌دهند. زنان و کودکان زیادی نیز در میان این افراد دیده می‌شوند.
 
 پلیس مرزبانی لهستان اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی و مرزبانی لهستان از ورود صد‌ها مهاجر غیرقانونی در مرز بلاروس جلوگیری کردند.

پیوتر مولر سخنگوی دولت لهستان نیز گفت که در حال حاضر ۳ تا ۴ هزار پناهجو در مرز بسر می برند و بیش از ۱۰ هزار مهاجر دیگر آماده هستند خود را به مرز برسانند.
 
ورشو همچنین سربازان بیشتر و نیروهای گارد مرزی و پلیس را به مرزها اعزام کرده و لیتوانی کشور همسایه آن نیز گفته که ممکن است در مرز با بلاروس حالت فوق العاده اعلام کند.
 
همزمان گزارش شده است که ۱۳ پناهجوی ایرانی که پیشتر در میان این مهاجران در بلاروس نزدیک مرز لیتوانی ناپدید شده بودند و اطلاعی از وضعیت آن‌ها در دسترس نبود، اکنون به آلمان رسیده‌اند.
 
حدود دو هفته پیش بود که خانواده یکی از این ۱۳ پناهجوی ایرانی که در مناطق مرزی بلاروس، لهستان و لیتوانی گرفتار شده بودند گفت که آن‌ها بدون آب و غذا در جنگلی نزدیک مرز لیتوانی و لهستان مانده‌اند و بوسیله ماموران مرزی این سه کشور به عقب رانده شدند.
 
در همین خصوص سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۳ آبان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره وضعیت این اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی و لهستان گفت که سفارت ایران در مینسک ماموریت یافته که با فوریت این موضوع را پیگیری کند.
 
اکنون این گروه مفقود شده، با گذر از مرز لهستان به آلمان رسیده‌اند. یکی از آن‌ها از بلایی که در مسیر بر سرشان آمده گفت: از گودال‌هایی که آب باران در آن جمع شده بود، آب می‌خوردیم. آبی که سبز رنگ بود. در این دو هفته غذا هم یک خرما در روز و چهار، پنج بادام در روز می‌خوردیم.
 
پیشتر اتحادیه اروپا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌ جمهوری بلاروس، را متهم کرده بود که از پناهجویان استفاده ابزاری می‌کند و با نشان دادن در باغ سبز، و دادن ویزای توریستی آن‌ها را به طرف کشور‌های اتحادیه اروپا می‌فرستد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار:  18 آبان1400، کدخبر: 513651، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین