پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
به صراحت و بدون کمترین تعارف باید بگوئیم که هیچ نیازی نیست که کاسه داغ‌تر از آش شویم و برای مالکان سگ و گربه و ارتباط عاطفی فی مابین آن‌ها ابراز تاسف کنیم. برای خودمان و نامدیران فرهنگی مان باید تاسف بخوریم که چه اهمال‌هایی داشته اند که امروز ما دچار این آسیب شده ایم! اگر قانون اجازه می‌داد و شریعت ایراد نمی‌گرفت، نادانی این دسته از مدیران را اهمال نمی‌نامیدیم و جنایت بینانسلی قلمداد می‌کردیم. اما ادامه داستان.
شعار سال: تا به حال از خودمان پرسیده ایم که برای آموزش دینی فرزندانمان چه الگو‌هایی وجود دارد (آموزش اخلاقی، آموزش دانش محور، آموزش انتقادی، آموزش فقهی و ...) و چرا ما بشکلی بی خیال، مسئله را یک چیز مسلم فرض کرده و مبتنی بر تعصب دینی و نوعی برداشت سنتی و حتی عادی بودن وجود دانش، بینش و رفتار دینی در کودکان مان، توجه شایسته به این مهم نداشته ایم؟

تا به حال از خودمان پرسیده ایم که مسئله حوزه تربیتی کودکان مان کیست و چه الگو‌هایی برای این کار وجود دارد؟ خانواده مسئول است یا جامعه؟ جامعه مسئول است یا مدرسه؟ شاید هر سه تای آنها؟ پس کجاست عملکرد قابل پیگیری و رصد این سه نهاد؟

تا به حال از خودمان پرسیده ایم که فرهنگ چگونه شکل می‌گیرد و مولفه‌های فرهنگی لازم برای آموخته و اجرا شدن توسط کودکانمان کدامند و چطور باید فرزندمان را فرهنگ پذیر نمائیم؟ اطلاعی از وضعیت افتضاح برخی از شاخص‌ها نظیر سرمایه اجتماعی، خشونت و. دارید؟

برای پرورش کودکان و جوانانمان در تراز انقلاب، مسائل دینی و شرعی، مسائل اعتقادی، تخصص محور کردن شان، صاحب مهارت نمودن شان، متعهد سازی شان به آب و خاک، تقویت هویت و شخصیت شان و ..، چه کرده ایم؟ آماری از بودجه‌های به هدر رفته به اسم اجرای این مسائل دارید؟

تعارف را با خودمان کنار بگذاریم. اگر امروز شاهد آسیب، انحراف یا هر اسم دیگری که می‌توانید آن را بنامید با مصادیق سگ بازی و گربه بازی و همزیستی سگ و گربه در منزل، ایجاد عاطفه حتی افراطی و نادرست بین انسان و حیوان و ...، هستیم، با تکفیر و تائید نابجا، مسئله را پیچیده‌تر خواهیم نمود. سکوت هم چاره کار نیست.

اقدامی هماهنگ مبتی بر برنامه‌های سطح دار و لایه بندی شده در قالبی جامع و راهبردی نیاز است. نیازمند مدیرانی توانا و مشاورانی ورزیده در حوزه فرهنگ هستیم. وقتی جراحی یک بدن را به انسان ناوارد نمی‌سپاریم، چرا باید درمان روح و روان را به هر مدعی آزمون پس نداده سپرد!

کشور ما متولی واحدی برای فرهنگ نداشته و ندارد، اما دلسوز واقعی متعهد، کم ندارد. لطفا آستین بالا بزنید و بجای تکفیر و اقدامات نمایشی یا تحقیر و سرکوب‌های نابجا، برای مردم مان کار بکینم. مقصر واقعی ما هستیم نه آنان.

تا زمانی که به فکر فرهنگ، تربیت، آموزش و رفاه شهروندان بشکلی بینانسلی نباشیم، آسیب‌ها برقرار خواهد بود و تنها تغییر در صورت مسئله صورت می‌گیرد. امروز داستان سگ و گربه است و فردا آسیب ازدواج سفید و مصرف گرایی و شاید در روز‌های بعد، آسیبی دیگر.
تعداد بازدید : 3

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین