پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
علی نادری مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در توئیتی مدعی شده است که بیش از ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در یکی از کشور‌ها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است. در کنار تشکر از زحمات دولت سیزدهم، باید متذکر شد که از جمله گام‌های اصلی در سامان دهی انضباط مالی در کشور، شفاف سازی وضعیت منابع ورودی و سرفصل‌های درآمدی است. انتظار می‌رود که آقای رئیسی، این مهم را از دکتر میرکاظمی سازمان برنامه و بودجه، تقاضا کنند.
شعار سال: فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین: ما در عزل و نصب به هیچ وجه دخالت نداریم و اگر فردی از سپاه به صورت شخصی کاری انجام داده باشد مورد تایید ما نیست.
 
سردار رستمعلی رفیعی آتانی با حضور در برنامه گفتگو محور ضلع سوم استودیو خبری ایلنا در خصوص چگونگی حضور در سمت فرماندهی سپاه استان گفت: جابه‌جایی ما افراد نظامی؛ مانند جابه‌جایی یک سرباز از موضع پست خود است، در ابتدا دوست داشتم در قم بمانم و زمانی که مسئولیت لشگر ۱۰ به من سپرده شد گفتم افراد بهتری از خود یگان انتخاب شود، با این حال وقتی این موضوع ابلاغ شد، من هم پذیرفتم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: اینکه فرمانده استان غریبه یا استان خودم باشم در نوع نگاه به موضوع هیچ فرقی ندارد؛ اما در قزوین تعلقات عاطفی نیز وجود دارد؛ ضمن اینکه شناخت و اشرافیت کامل‌تر است و همین تسلط بیشتر نسبت به اشخاص، منطقه و فرهنگ در مدیریت کمک می‌کند.

وی درباره حضور سپاه استان در حفاظت از مرز‌ها عنوان کرد: درحال حاضر ماموریت تیپ ۸۲ پس از ۲۵ ماه که در ارتفاعات سردشت مستقر بودند به پایان رسیده، بسیجیان زیادی مشتاق حضور در این مناطق بودند و طی این دو سال حدود هزار نفر به منطقه اعزام شدند و به دلیل این میزان اشتیاق افراد را نوبتی اعزام می‌کردیم.
 
 
شایعات آزادسازی ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدود

عملکرد موفقیت آمیز سپاه قزوین در شمالغرب

وی عنوان کرد: در سال ۹۰ سردار جعفر خان، که سردار جنگ‌های نامنظم است و کلید فتح تمام فتوحات منطقه بود، و ارتفاعاتی که به تصرف درآورد و در همان ماموریت نیز به شهادت رسید، کلید تمام موفقیت‌های منطقه شمالغرب بود.

این مسئول ادامه داد: این میزان از اشتیاق مردم قزوین برای حفاظت از مرز‌ها باعث افتخار است و مردم قزوین باید به خاطر این موضوع به خود ببالند، قزوینی‌ها در شمالغرب برجستگی‌هایی دارند و باعث تثبیت مرز‌ها شده و موفق عمل کردند.

رفیعی آتانی اظهار کرد: قزوینی‌ها از سال ۹۰ به بعد چند مرحله در منطقه حضور پیدا کردند و در جبهه مقاومت نیز حضور داشته و شهیدانی را تقدیم کردند و اکنون نیز در کنار ارتش و نیروی انتظامی برای حضور در مرز‌ها آمادگی داریم و آموزش‌ها و آمادگی‌های ما به روز است.

وی درباره ورود سپاه استان به آسیب‌های اجتماعی گفت: در زمینه آسیب‌های اجتماعی یک معاونت وجود دارد و بنای ما کمک و دستگیری است تا دستگاه‌های متولی را در امور پشتیبانی کرده و از موازی کاری جلوگیری کنیم، به همین دلیل در روستا‌ها و بخش‌هایی از شهر قزوین وارد عمل شده‌ایم.

محله محور بودن سپاه در بررسی آسیب‌های اجتماعی

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: همچنین در زمان‌هایی که بحرانی به وجود بیاید سپاه با تمام وجود پای کار است، یکی از علل موفقیت سپاه شناسایی آسیب‌ها و محله‌ها است و محله محور شناخت کامل وجود دارد و به همین دلیل می‌توان به موقع به مردم کمک کرد.

وی گفت: برای کمک به افراد دارای اعتیاد در زمینه آموزش، پشتیبانی، ایجاد شغل و مشاغل زود بازده فعالیت داریم و در تمام این موارد کرامت همشهری‌ها باید حفظ شود و هیچ وقت اعلام نمی‌کنیم که این افراد آسیب دیده یا محروم هستند؛ بلکه این افراد، ولی نعمت ما هستند و طی یک امتحان آزمایش شده و بیمار هستند.

این مسئول عنوان کرد: در مقابله با قاچاق مواد مخدر به نیروی انتظامی کمک کرده و سختگیرانه عمل می‌کنیم؛ همچینن در بخشی از مناطق کمک‌ها به میزانی اثرگذار بوده که معتادان آن منطقه افزایش نیافته است، مکان ایجاد کمپ ماده ۱۶ نیز از ما درخواست شده که زمین مورد نظر را واگذار کردیم.

تعامل سپاه با دستگاه‌های اجرایی

وی درباره انتصابات و نقش سپاه در این امر گفت: سپاه به هیچ وجه در انتصابات دخالت نمی‌کند، ما دستگاه نظارتی هستیم و اگر استعلام بخواهند نظر خود را ارائه می‌دهیم.

رفیعی آتانی ادامه داد: بنای سپاه براساس دستور رهبری در سال ۹۸ این است که خدمت بی منت به مردم داشته و با ارکان نظام هم‌افزایی و تعامل داشته باشد؛ وظیفه داریم به هر مسئولی کمک کنیم، اما تعیین اینکه چه فردی مسئول شود کار ما نیست؛ در واقع ما مسئول عزل و نصب نیستیم، ولی مسئول کمک، همراهی و پشتیبانی هستیم.

وی عنوان کرد: دستگاه اجرایی وظایف و اختیاراتی را بر عهده دارد که باید به آن‌ها عمل کند، ما نیز اگر در حوزه‌ای وارد شویم از آن دستگاه برای کمک فراخوان می‌کنیم؛ ولی برکسی امر و نهی نمی‌کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تاکید کرد: حتی زمانی که بزرگان سپاه در انتخابات وارد شدند، سردار سلامی اعلام کرد این انتخاب شخصی افراد بوده و همین که در معرض انتخابات بود از سیستم سپاه جدا می‌شد و حتی اگر تحلیلگر سیاسی و شخصیت بزرگی بود و از او جهت سخنرانی در مراسمات و یادواره‌ها دعوت نمی‌شد تا شائبه حمایت سپاه مطرح نشود.

تکیه بر تجربیات گذشته حرکت در مسیر شایسته سالاری است

وی در پاسخ به این سوال که آیا طی سال‌های گذشته انتصابات به سمت شایسته سالاری پیش رفته یا درگیر مسائل رانتی و روابط شده‌ایم بیان کرد: تحلیل شخصی من به‌عنوان یک شهروند این است که کشور ما از نداشتن حزب رنج می‌برد و بنابراین عناصر و اعضای ستاد فردی که رئیس جمهور می‌شود از قبل برای همه پست‌ها فکر نکرده‌اند؛ که البته این آسیب برای تمام دولت‌ها و مقاطع است.

این مسئول ادامه داد: فردی که آرای مردم را به دست می‌آورد به خود خیانت نمی‌کند و تمایل دارد عملکرد موفقی داشته باشد؛ برای همین حداکثر تلاش می‌کند تا همکارانی را انتخاب کند که در این مسیر موفق شود.

وی عنوان کرد: نگاه متفاوت به جریان‌های سیاسی این دغدغه را ایجاد کرده که شایسته سالاری رعایت نمی‌شود و ممکن است فکر کنیم جریان سیاسی خاصی حاکم شده و این موضوع را مورد توجه قرار نداده و از این رو بخشی از مدیران قبلی و افراد باتجربه و شایسته کنار می‌روند.

رفیعی آتانی گفت: رهبری بیان کرده که از تجربیات موفق افراد قبلی استفاده کرده و حتی تجربیات ناموفق را نیز آسیب شناسی کنیم و در دولت کنونی برای اولین بار این امر اتفاق افتاده و وزیر، استاندار و مسئولین دولت قبلی در این دولت نیز نقش آفرین هستند.
 
تعداد بازدید : 3

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین