پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
متاسفانه در کشور با نوعی الیگارشی مواجه هستیم. رزومه سازی می‌کنند و از این پست به آن پست می‌روند تا مثلا اثبات تجربه داشته باشند. سوال اینجاست که رزومه سازی مسئولان، پایه‌ای برای سکوی پرتاب آنهاست یا مستند تضییع حقوق دیگران! صحبت‌های میثم مهدیار (جامعه‌شناس) در گفت‌وگوی برنامه شنبه شب جهان آرا ارزش دیدن دارد.
شعار سال: میثم مهدیار (جامعه‌شناس) در گفت‌وگوی برنامه شنبه شب جهان آرا:

گاهی یک مدرسه و یک دانشگاه هست که افراد خاصی در آنجا تحصیل می‌کنند، ارتباط می‌گیرند و مدیر می‌شوند، یک الیگارشی آموزشی

آدم می‌تواند دایره اعتمادش به اندازه برادرش باشد، یا به اندازه دوست و آشنا یا حتی گسترده‌تر، این به اقتصاد سیاسی هر شخص و گروه باز می‌گردد و منفعتی که وجود دارد. بخشی از این حرف که می‌گویند ما فقط به فلان افراد اعتماد داریم به منافعشان بر می‌گردد.

یک نفر در عرض پنج سال چندین موقعیت شغلی را عوض می‌کند، ولی شخصی دیگر با مدرک تحصیلی بالا و تخصص، نمی‌تواند حتی یک شغل پیدا کند. نمونه داشتیم شخصی سرباز بود و مدیر بود!

کالج‌های تربیت مدیر در کشور‌های مختلف، صرفا جنبه علمی ندارند، بیشتر بحث انتقال تجربه است.

رزومه‌ها جایگزین سوابق شده، مشخص نیست در این رزومه‌ها چه کار‌هایی صورت گرفته، آیا تضییع حقوق بوده؟ سکوی پرتاب بوده؟ یا واقعا سابقه خوبی بر جا مانده است؟
 
تعداد بازدید : 17


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۵۳۱۱۹۸، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین