پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نظارت میدانی اعضای کمیسیون متبوعش از برخی صنایع تبریز، گفت: در این بازدید مشکلات واحد‌های تولیدکننده و ضرورت حمایت‌های بانکی بررسی شد.
شعار سال: سیدجواد حسینی کیا در تشریح نظارت میدانی کمیسیون صنایع و معادن از برخی واحد‌های صنعتی استان تبریز، گفت: در این نظارت میدانی از تراکتورسازی تبریز بازدید به عمل آمد؛ این واحد تولیدی ظرفیت مناسبی برای تولید تراکتور سبک و سنگین دارد و ارزان قیمت بودن و رقابت پذیری این مجموعه از مزایای آن محسوب می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت صادراتی تراکتورسازی تبریز، افزود: یکی از مشکلات این واحد تولیدی قاچاق تراکتور به کشور‌های همسایه است که این موضوع موجب التهاب بازار می‌شود.
 
تشریح نظارت میدانی نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از صنایع تبریز

وی از بازدید کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ایدوم شرکت تولید موتور‌های دیزل خبر داد و اضافه کرد: هرچند این مجموعه تا ۲ سال گذشته زیان‌ده بود، اما اکنون با تغییر مدیریت سودده شده است؛ هدف از تاسیس ایدم در سال ۵۱ پوشش تمام خاورمیانه بود و این واحد تولیدی اکنون توانسته به آلمان و اروپا نیز صادرات داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ظرفیت بالای این واحد تولیدی، تصریح کرد: ایدم نیازمند حمایت بانک‌ها و توجه مسئولان اجرایی است؛ که در این بازدید مقرر شد کمیسیون پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات این واحد تولیدی را در دستورکار قرار دهد.
 
تشریح نظارت میدانی نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از صنایع تبریز

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شرکت الکترونیک پارلار بازدید کرد، ادامه داد: این واحد‌های تولیدی بُرد‌های الکترونیکی موردنیاز لوازم خانگی را تولید می‌کند و حدود ۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: با وجود اینکه این برد‌های الکترونیکی در داخل تولید می‌شود، اما برخی افراد این قطعات را وارد می‌کنند که باید سازوکاری برای جلوگیری از واردات این کالا‌ها پیش‌بینی شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار:۲۲ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۸۷۹۷۰، www.icana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین