پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
اسراییل هیوم، نشریه دست‌راستی و پرنفوذ اسراییلی، نوشته «آزادی ۳.۵میلیارد دلار از اموال توقیف‌شدهٔ ایران پاسخی بوده به درخواست اخیر وزیر خارجه ایران برای آزادسازی ۱۰میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران به‌عنوان شرط بازگشت به مذاکرات.»
شعار سال: اسراییل هیوم، نشریه دست‌راستی و پرنفوذ اسراییلی، نوشته «آزادی ۳.۵میلیارد دلار از اموال توقیف‌شدهٔ ایران پاسخی بوده به درخواست اخیر وزیر خارجه ایران برای آزادسازی ۱۰میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران به‌عنوان شرط بازگشت به مذاکرات

بنابر این گزارش دولت بایدن باید به توافقی بسنده کند که از توافق برجام هم محدودتر است و تنها دو جزء دارد: حذف تحریم‌های بین‌المللی کنونی علیه ایران در ازای تنها توقف غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران.

با این حساب زیرساخت‌های پیشرفته ایران برای غنی‌سازی اورانیوم برچیده نمی‌شود، ۲۵ کیلوگرم اورانیومی که ایران قبلا با کنارگذاشتن تعهد‌های برجامی تا۶۰درصد غنی کرده و برنامه هسته‌ای ایران دست‌نخورده می‌ماند و به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران توجهی نمی‌شود.

این گزارش نشان‌دهنده نگرانی رژیم اسراییل از توافق احتمالی ایران و غرب است. نگرانی اسراییل از آن‌جا ناشی می‌شود که غربی‌ها اخیرا این پیام را به بیت‌المقدس فرستاده‌اند که «قبل از هر چیز دیگری، غنی‌سازی ایران باید متوقف شود. این فوری‌ترین موضوع است.» و بنابراین «غربی‌ها در پی تضمین یک توافق محدود با ایران هستند.»

اسراییلی‌ها آن‌قدر با این کار آمریکا و غرب اختلاف دارند که نفتالی بنت، نخست‌وزیر این کشور، برنامه دیدارش با رابرت مالی، نماینده دولت آمریکا در امور ایران، را برهم زده- درحالی‌که مالی به اسراییل رفته و البته با بقیه مقام‌های ارشد سیاسی و امنیتی اسراییل دیدار می‌کند.

اسراییلی‌ها می‌گویند بنابر برآورد‌ها توان هسته‌ای ایران از زمانی که جهان در آستانه توافق برجام بود، تفاوت جدی دارد و حاضر نیستند که با مذاکرات و توافق احتمالی در هفته‌های آینده همراه نیستند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۲۳ آبان۱۴۰۰، کد خبر: www.didbaniran.ir، ۱۲۰۷۲۹
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
بایدن قراره چه تصمیمی بگیره؟ لغو تحریم ها یا ادامه غنی سازی اورانیوم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین