پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
امانی عضو شورای شهر اخیرا بیان داشته که طراحی مدلی برای مشارکت شهروندان در نامگذاری معابر مد نظر قرار گرفته و نباید نامگذاری ها، شهر را از حالت یک موجود زنده خارج کند. سوالمان این است که تاکنون به هزینه اتلاف وقت ناشی از پرسیدن آدرس بدلیل عدم نامگذاری خیابان‌ها براساس شماره تفکر کرده اید؟ تا به حال اندیشیده اید که اگر خیابان‌ها و معابر شهری هم مثل پلاک منازل شماره می‌داشت و حتی برای حفظ ارزش‌ها از نام دوم هم استفاده می‌نمود، چقدر گره گشایی ایجاد می‌شد؟ نظام مقدس جمهوری اسلامی چقدر باید هزینه عدم تفکر را بپردازد؟
شعار سال: ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی صورتجلسه یکم (دوره ششم) کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران گفت: نامگذاری یکی از وظایف مهم شورای شهر است به طوریکه شورای پنجم را شورای نامگذاری می‌نامند. طبیعتا سمت و سوی نامگذاری‌ها متناسب با تفکرات اعضای شورا در زمان‌های مختلف بوده است.

او با بیان اینکه نامگذاری یک عناصر هویت ساز زیست بشر است، تاکید کرد: در نامگذاری سه خوانش را باید متوجه قرار دهیم؛ اول؛ مذهبی، دینی، انقلابی و اخلاقی، دوم؛ هویت ایرانی، سنتی و عرفی که البته در همه دوره‌ها متناسب با تفکرات اعضا رعایت می‌شده است و سوم؛ هویت معقول مدرنیته در چارچوب فهم متناسب با یک مجموعه انقلابی. رویکرد شورای شهر انقلابی ترکیبی از این سه بخش با اولویت خوانش اول باید باشد. همزمان موفله هویت‌ساز مفهوم تهران نیز به عنوان یک واقعیت جاری و زنده تاریخی باید مورد توجه قرار گیرد.

امانی اضافه کرد: هویت‌سازی برای شهر خیلی مهم است و آیین‌نامه نام‌گذاری در شورا باید مورد بازنگری قرار گیرد. مولفه عرفی، سنتی و ایرانی باید وجود داشته باشد که شهر را از حالت یک موجود زنده خارج نکنیم.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: باید این رویکرد‌ها مورد توجه قرار گیرد تا در پایان چهارسال به مردم بگوییم در نامگذاری‌ها، معیار، اصول و استراتژی داشتیم، براساس سلیقه و نظر شخصی این کار را انجام ندادیم. همزمان تهران جامعه متکثری است که باید نامگذاری چند وجهی با توجه به ساختار اجتماعی مدنظرمان باشد.

امانی اضافه کرد: برای به ثمر نشستن این موضوع، باید مدل مشارکت مردمی را طراحی کنیم تا شهروندان برای نامگذاری به شورا پیشنهاد بدهند. اگر این روند از پایین به بالا را مدنظر قرار دهیم، خواست همه جریان‌های اجتماعی، عرفی، سنتی و انقلابی را رعایت کرده و کم‌تر مورد انتقاد برخی نخبگانی که حساسیت‌هایی دارند، قرار می‌گیریم.

امانی همچنین در جریان بررسی یک فوریت طرح «تکمیـل شـناسنامه تک بـاغات و اراضـی مشـجر شهر تهران تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱» گفت: عملیاتی نشدن تکمیل شناسنامه باغات یک ترک فعل آشکار و روشن از سوی شورای پنجم در حفظ فضای سبز و باغات است. این وظیفه که کار اجرایی و فنی و عمرانی نبوده است، تکمیل شناسنامه باغات، کار ستادی است.

او خطاب به یکی از اعضای شورای پنجم شهر تهران که او را بر سر موضوع حفاظت از باغات و فضایسبز به مناظره دعوت کرده بود، اضافه کرد: چرا این طرح را پیگیری نکردید؟ کنار گذاشتن این موضوع پاک کردن صورت مسئله باغات است. گزارشی که مشاور طرح داده شد که دیگر کار سیاسی نیست، نظر علمی و کارشناسی است. ایشان جواب عضو شورای پنجم را دادند، دیگر نیازی به مناظره نیست.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شورای اسلامی شهر تهران، تاریخ انتشار:۲۳ آبان۱۴۰۰، کد خبر: ۲۳۰۵۶، www.shoratehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین