پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
اهالی ۲۵ روستای مرزی سردشت با جمعیت حدود ۱۰ هزارنفر چندین سال است چشم به راه گاز رسانی به روستاهایشان هستند؛ این در حالی است که به گفته نماینده مردم پیرانشهر و سردشت بیش از ۲۰۰ روستای دیگر شهرستان سردشت نیز از نعمت گاز محرومند.

شعار سال:توقف پروژه گازرسانی و عدم ادامه عملیات اجرایی پروژه توسط پیمانکار و عدم تحقق وعده مسئولان برای اتصال این روستاها به شبکه گاز شهری تا پایان سال 98 ،باعث شد تا زمستان امسال نیز  روستاییان منطقه از  نعمت گاز محروم بمانند. پروژه ای که ازسال ۹۶ تا کنون بر روی  زمین مانده است.
 

فرماندار سردشت در این زمینه گفت: اجرای عملیات گاز رسانی به شهر میرآباد از توابع بخش وزینه و روستاهای تابعه آن که به لحاظ طول و موقعیت جغرافیایی آن به عنوان یکی از بزرگترین و سخت‌ترین عملیات گازرسانی در آذربایجان غربی به شمار می‌آید همچنان ادامه دارد.
 
نخشی پور افزود: تمام عملیات گازرسانی این شهر  از مسیرهای جنگلی، کوهستانی و رودخانه عبور می کند که با پایان آن ۳۰ روستا و ۲ هزار خانوار شهری از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و برخورداری جمعیت شهری این شهرستان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
 
وی اضافه کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر۴۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که از ۴۵ کیلومتر طول طرح ۳۸ کیلومتر آن انجام و تنها ۷ کیلومتر باقی مانده است که با تمام توان و ظرفیت ها در تلاش هستیم طرح به اتمام برسد.
 

در صورت تخصیص اعتبار عملیات گاز رسانی به ۱۰ روستای سردشت انجام خواهد شد
 
رئیس اداره گاز سردشت نیز گفت: برنامه امسال برای اجرای عملیات گاز رسانی ۲۲ روستا در دستور کار قرار گرفت.
 
محمد عمری افزود: برای اجرای عملیات گاز رسانی به این ۲۲ روستا ۶۰ کیلومتر شبکه گذاری انجام شده که عملیات گازرسانی در ۳ روستای " واشه مزین، عباس آباد و باوه " به اتمام رسیده ۹ روستای دیگرشامل " وسوکل، دارساوین، بناویله کوچک، گندکه، بانه زیر، زوران، کهنه زوران، کیفرآباد و کونه مشکه" تا پایان آذرماه از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
 
 وی تصریح کرد: همچنین ۳۵۰۰ کیلومتر از سه روستای" دیوالان، توژل و زیوه " به همراه ۷ روستای دیگر باقی خواهند ماند که در صورت تخصیص اعتبار عملیات گازرسانی به این روستاها نیز انجام خواهد گرفت.
 
عمری بیان کرد : تا پایان سال ۵۰۰ خانوار شهری و یک هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
 

از ۲۷۰ روستا در سردشت تنها ۳۸ روستا از نعمت گاز برخوردارند
 
کمال حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی  با ابراز تاسف از اینکه از ۲۷۰ روستای شهرستان سردشت تنها به ۳۸ روستا گازرسانی انجام شده است اظهار داشت: مسئولان وزارت نفت و مشخصا شرکت گاز، پروژه‌های گاز‌رسانی به روستاها و حاشیه شهرهای دو شهرستان پیرانشهر و سردشت، را بسیار به کندی پیش می‌برند.
 
وی افزود: با وجود پیگیری مطالبات مردمی و مکاتبات فراوان با وزارت نیرو، مشکلات گازرسانی توسط مسئولان این وزارتخانه رفع نمی‌شود در حالی که این مکاتبات در راستای تسریع در انجام امورات است.
 
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: هم اکنون سرانه گازرسانی در دو شهرستان پیرانشهر و سردشت کمتر از میانگین کشوری و حتی استانی است.
 
وی اظهار داشت: با وجود این کمبودها،  در ۶ ماهه نخست سال هیچ پروژه جدید گازرسانی آغاز نشده و حتی پیمانکاران پروژه‌های گذشته نیز به دلیل عدم دریافت مطالبات خود کار را تعطیل کرده‌اند.
 
حسین‌پور گفت: علاوه بر آن در حاشیه شهرها،خانوارهای بسیاری هستند که از نعمت گاز شهری بی‌بهره بوده و اوضاع شهرستان پیرانشهر نیز بسیار بغرنج است و در فصل سرما زندگی برای مردم  محروم دو شهرستان بسیار سخت و مشقت بار است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار:   24آبان  1400، کدخبر: 1156884، www.ilna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین