پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: توسعه شتابگر‌ها از اولویت‌های اصلی سازمان انرژی اتمی است؛ متخصصان و تلاشگران صنعت هسته‌ای کشور باید این تجهیزات ارزشمند و اقتصادی را بسازند.

شعار سال:به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، محمد اسلامی که به همراهی هیأتی از مسئولان ارشد این سازمان به قزوین سفر کرده است، از مرکز پرتوفرآیند نوین، طرح چشمه نور ایران، دبیرستان انرژی اتمی، موزه دکتر صالحی و مسجد صالحیه بازدید کرد و در جریان روند تکمیل پروژه‌ها و فعالیت‌های در حال انجام قرار گرفت.
 
رییس سازمان انرژی اتمی در بازدید از مرکز پرتوفرآیند نوین در صحبت با مدیران این مجموعه، مشکلات و مسائل مربوط به تجهیزات و سیستم های در حال راه اندازی که بخشی از تجهیزات اصلی آن ساخت داخل هستند را مورد بررسی قرار داد. 
 
وی با تاکید بر اینکه کاستی‌ها باید مشخص شوند، اظهار داشت: سازمان حمایت فنی لازم را از این پروژه خواهد داشت و مدیران و متخصصان این مجموعه نیز باید جانانه پای کار باشند. لازم است برای تکمیل این پروژه زمانبندی داده شود تا با ابلاغ به شرکت‌های تابعه مرتبط و برای رسیدن به مرحله بهره برداری، حمایت فنی، اجرائی، قطعه سازی، بازرگانی و مالی مورد نیاز صورت گیرد.
 
رییس سازمان انرژی اتمی ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده و با تاکید بر مهارت افزایی و دانش روزافزون کارکنان و پرسنل پروژه ها، تصریح کرد: ضرورت دارد هم اکنون مطالعات بازار انجام شود و با توجه به اینکه این مجموعه پرتوفرآیند پس از آغاز فعالیت، محصولات کشاورزی را در ارتباط با شهرک های صنعتی پرتودهی خواهد کرد، باید مقبولیت بین المللی داشته باشد تا کیفیت فعالیت آن با توجه به اینکه استان قزوین یکی از مراکز صادرات بین المللی است، در سطح بالایی قرار گیرد. 
 
وی تاکید کرد: توسعه شتابگرها از اولویت های اصلی سازمان انرژی اتمی است. متخصصان و تلاشگران صنعت هسته ای کشور باید این تجهیزات ارزشمند و اقتصادی را بسازند. اگر در حال حاضر پسته و زعفران صادر نمی شود، یکی از مشکلات اصلی آن عدم وجود دستگاه های پرتودهی مورد نیاز کشور است.
 
 اسلامی تصریح کرد: اگر سازمان انرژی اتمی ایران مراکز پرتودهی را گسترش دهد، کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد کرد.  
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار: 25  آبان  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84543490

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین