پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر میزان بدهی سازمان راهداری به پیمانکاران در سامانه حدود هشت هزار میلیارد تومان است که بیش از چهار هزار میلیارد تومان هم به این عدد اضافه می‌شود، اما هنوز وارد سامانه نشده است بنابراین در حال حاضر میزان بدهی سازمان به پیمانکاران حدود ۱۳ میلیارد تومان است.
شعار سال: داریوش امانی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر تخصیص قیر به پروژه‌های سازمان راهداری با توجه به افزایش جهشی قیمت این کالا اظهار داشت: یکی از مشکلات و معضلات دستگاه‌های عمرانی از جمله سازمان راهداری موضوع قیر است و اگر مشکل تخصیص قیر حل شود بسیاری از پروژه‌ها به صورت به اجرا می‌رسند.

وی با اشاره به افزایش قیمت قیر در بورس ادامه داد: امروز با مشکل افزایش قیمت قیر مواجهیم به صورتی که قیمت قیر در بورس به بیش از ۱۲ میلیون تومان هم رسیده است و تخصیص قیر به میزان مورد نیاز سازمان راهداری نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد به زمان تخصیص قیر رایگان گفت: طبق مصوبه‌ای در قانون بودجه، تخصیص قیر در شش ماه دوم سال عملیاتی می‌شود، اما شش دوم سال فصل مناسبی برای اجرای پروژه‌های عمرانی نیست و تنها در چند استان گرمسیر می‌توانیم پروژه‌های عمرانی را پیش ببریم.

امانی ادامه داد: سهم وزارت راه و شهرسازی از قیر راگان هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از این میزان تا دو هزار میلیارد تومان سهم دارد و مجلس به این موضوع ورود کرده است تا هر چه سریعتر قیر رایگان به وزارت راه و شهرسازی تخصیص پیدا کند و در حال حاضر حواله‌ها داده شده است.

وی با اشاره به توافق مجلس با دستگاه‌های مربوطه برای ارایه قیر با قیمت کمتر به دستگاه‌های عمرانی اظهار داشت: در حالی که امروز قیمت قیر ۱۲ میلیون تومان است با ورود مجلس قرار بر این شده است که قیر با قیمت ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به وزارت راه و شهرسازی اختصاص پیدا کند. البته میزان قیر تخصیص یافته بسیار کم است و سازمان راهداری به دو میلیون تن قیر در سال نیاز دارد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تهاتر قیر با بدهی پیمانکاران ادامه دارد تاکید کرد: هر گونه تهاتر در باره قیر ممنوع اعلام شده است و هیچ تهاتری در این زمینه نداریم و تمام عملیات مربوط به قیر در سامانه مربوطه گزارش گیری می‌شود و روند مصرف قیر شفاف است.

امانی همچنین درباره میزان مطالبات پیمانکاران از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر میزان بدهی سازمان راهداری به پیمانکاران در سامانه حدود هشت هزار میلیارد تومان است که بیش از چهار هزار میلیارد تومان هم به این عدد اضافه می‌شود، اما هنوز وارد سامانه نشده است بنابراین در حال حاضر میزان بدهی سازمان به پیمانکاران حدود ۱۳ میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زمان بندی پداخت این مطالبات به مزاح گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران تا ظهور امام زمان ادامه دارد البته بخشی از این بدهی‌ها پرداخت شده و این یک عملیات در جریان است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار:۲۵آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۵۷۴۸۶ ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین