پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
ایران به واسطه تولید ۹۰ درصد زعفران دنیا به عنوان بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده زعفران شناخته می‌شود. بیشترین میزان محصول زعفران جهان در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، کاشمر، رشتخوار و مه‌ولات واقع در جنوب استان خراسان رضوی تولید می‌شود و تربت‌حیدریه با تولید بیش از ۴۰ درصد زعفران ایران به عنوان قطب تولید زعفران و شهر طلای سرخ شهرت دارد.
شعار سال: ایران به واسطه تولید ۹۰ درصد زعفران دنیا به عنوان بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده زعفران شناخته می‌شود. بیشترین میزان محصول زعفران جهان در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، کاشمر، رشتخوار و مه‌ولات واقع در جنوب استان خراسان رضوی تولید می‌شود و تربت‌حیدریه با تولید بیش از ۴۰ درصد زعفران ایران به عنوان قطب تولید زعفران و شهر طلای سرخ شهرت دارد. زندگی مردم تربت حیدریه که قطب تولید زعفران ایران است در پاییز هر سال از اواسط مهر ماه تا اواسط آذر ماه رنگ و بویی زعفرانی به خود می‌گیرد. برداشت گل‌ها قبل از طلوع خورشید، حال و هوایی خاص به سحرگاه این شهر می‌بخشد. مزارع بنفش رنگ زعفران، زیبایی منحصر به‌فردی به طبیعت شهر داده و تلاش‌های مردم برای کسب روزی حلال و به بار نشستن زحمات چند ساله زراعی، نشاط اجتماعی شهر را چند برابر می‌کند.
 
فصل برداشت زعفران در تربت حیدریه
 
فصل برداشت زعفران در تربت حیدریه
 
 
فصل برداشت زعفران در تربت حیدریه
 
 
فصل برداشت زعفران در تربت حیدریه
 
 
فصل برداشت زعفران در تربت حیدریه
 
 
فصل برداشت زعفران در تربت حیدریه
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۲۶ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۵۷۳۸۴ /www.ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین