پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
بسیاری از کارشناسان مشکلات جاری در کشور را به ضعف حوزه‌های بازرسی و نظارت مرتبط می‌دانند. ابوالفضل ابوترابی بر این قاعده، از طرح سازمان بازرسی در مجلس سخن می‌گوید. طرحی که قرار است دو میلیون شخصیت حقوقی را تحت پوشش قرار دهد تا از فرار مالیاتی، پول شویی و مواردی همانند جلوگیری شود.
شعار سال: ابوالفضل ابوترابی، از تهیه طرحی با عنوان ایجاد سازمان بازرسی شخصیت‌های حقوقی در مجلس خبر داد.

وی با بیان اینکه این طرح، طرح بسیار طرح مفصلی است، افزود: در حال حاضر ما حدود دو میلیون شخصیت حقوقی داریم که اعم از شرکت‌ها و خیریه‌ها هستند و، اما هیچ نظارتی روی این شرکت‌ها و خیریه‌ها وجود ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بعضا می‌بینیم که خیریه‌ها دست به پولشویی می‌زنند و برخی شرکت‌ها از ارائه مالیات فرار می‌کنند، بیان داشت: حتی ما شاهد این هستیم که بسیاری از شرکت ها، شرکت‌های صوری هستند.

نماینده مردم نجف آباد تاکید کرد: ما در این طرح می‌کوشیم صنفی را تشکیل دهیم و در قالب این صنف بازرسان صلاحیت دار انتخاب کرده و به آن‌ها آموزش دهیم. این بازرسان پیرو وظایف این سازمان مکلف هستند گزارش‌ها درباره فعالیت شخصیت‌های حقوقی را در سامانه سازمان بازرسی شخصیت‌های حقوقی، درج کنند تا بدین وسیله نظارت جامعی بر شرکت‌ها و خیریه‌ها صورت گیرد.

ابوترابی با بیان اینکه ما با پدیده شرکت‌هاو خیریه‌های صوری مواجه شده ایم، اظهار داشت: این شرکت‌ها از ارائه مالیات فرار می‌کنند. همچنین خیریه‌هایی هم هستند که دست به پولشویی می‌زنند و هیچ نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس بیان داشت: این طرح در حال حاضر به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از موسسه تحلیل بازار فردا، تاریخ انتشار:۲۶ آبان۱۴۰۰، کد خبر: www.tahlilbazaar.com، ۱۱۶۶۹۳
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین