پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حجت الاسلام مهدی ایمانی پور را به عنوان رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب کرد.
شعار سال: در حکمی که از سوی دکتر محمدمهدی اسماعیلی برای انتصاب حجت الاسلام ایمانی پور صادر شده، استفاده از مدیران و رایزنان جوان، انقلابی و تحول خواه مورد تاکید قرار گرفته است.

در متن این حکم آمده است: با عنایت به تعهد، تجارب اجرایی و آشنایی دیرینه‌ای که با فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور دارید و بنا بر مصوبه شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موافقت مقام معظم رهبری و ولی­ امر­ مسلمین جهان، حضرت آیت­ الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، به موجب این حکم برای مدت سه سال به عنوان «رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» منصوب می‌شوید.

در متن حکم نوشته شده است: امید است با اتکال به خداوند قادر متعال و با امعان نظر به اهداف و شرح وظایف سازمان و بیانات و فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی، برای انجام مأموریت­‌های ذیل اهتمام وافر را به کار گیرید:

۱ـ استفاده از نیرو‌های جوان انقلابی و تحول­ خواه در سطوح مدیریتی داخل و خارج از کشور

۲ـ پایبندی به اساسنامه سازمان و تحقق مفاد آن

۳ـ هماهنگی برای تبیین و تبلیغ مواضع و اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

۴ـ توسعه روابط فرهنگی بین­ المللی در همه زمینه­‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت­‌های فرهنگی کشور و وزارت­خانه

۵ـ برنامه­ ریزی و انجام اقدامات لازم برای حضور اهالی فرهنگ و ادب و هنر جمهوری اسلامی ایران در جشنواره­‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی دیگر کشور‌ها

۶ـ توسعه پایدار و اثرگذار روابط فرهنگی با کلیه کشور‌های همسایه

۷ـ تعمیق روابط و استفاده از ظرفیت سازمان­‌های فرهنگی بین ­المللی مانند اکو، آیسسکو، مجمع فقه اسلامی، ارسیکا و سایر سازمان ­های بین­ المللی

۸ـ گسترش گفتگو‌های فرهنگی در کنار گفتگو‌های دینی با نخبگان فرهنگی جهان

۹ـ بومی­ سازی پایدار فعالیت­‌های فرهنگی بین­ المللی

۱۰ـ توجه خاص به ایرانیان خارج از کشور و مشارکت دادن آن‌ها در فعالیت ­ها و رویداد‌های فرهنگی

۱۱ـ اجرای دقیق موافقت­­ نامه­‌های فرهنگی و انعقاد موافقت ­نامه­‌های جدید در جهت توسعه و گسترش فرهنگ و هنر اسلام و انقلاب اسلامی

۱۲ـ برنامه­ ریزی و انجام هماهنگی ­های لازم در جهت انعقاد تفاهم ­نامه­‌های فرهنگی در ارتباطات و مناسبات بین ­المللی

۱۳ـ پشتیبانی از ترویج زبان و ادب فارسی در کشور‌های دیگر به­ ویژه کشور‌های منطقه

ارایه گزارش مستمر فصلی از پیشرفت اجرای بند‌های مذکور مورد انتظار است.

شایسته است با بهره گیری از نیرو‌های مؤمن، مکتبی، کارآمد و آماده و آشنا به مسایل بین­ المللی در جهت ارائه تصویری درست از مبانی ارزشی و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مبادرت نمایید و در جهت توسعه و ترویج مناسبت‌های فرهنگی با ملل نیک اندیش جهان به ویژه مسلمانان و مؤمنان و علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب برگرفته از دین و آیین راستین همت گمارید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حکم «از تلاش­‌های سازنده برادر دانشمند و خدمتگزار، جناب آقای دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان، در مدت طولانی مسئولیت بیش از ۸ساله این سازمان» تقدیر و تشکر کرد و نوشت: مزید توفیق جناب­عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، ظل توجهات حضرت ولی­عصر (عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت­ الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از خداوند منان خواستارم.

حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور، متولد ۱۳۴۳ دارای تحصیلات عالی حوزوی، مدرس و محقق در زمینه حقوق و کلام اسلامی است. از او مقالات متعددی در مجلات داخلی و خارجی منتشر شده و ترجمه و باز نویسی کتاب "اسلام و چالش‌های دوره مدرن" از زبان آلمانی از جمله آثار اوست.

از سوابق اجرایی و مدیریتی او هم می‌توان به قائم مقام و دبیر شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مدیرکل فرهنگی «اروپا و آمریکا» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و آلمان، معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد.

تاسیس موسسات علمی، پژوهشی و فرهنگی در خارج از کشور از جمله سازمان غیر دولتی «البیت المسلم»؛ برای دفاع از حقوق مسلمانان در ژنو، مجمع منطقه‌ای اهل بیت (ع) در آمریکای شمالی (کانادا)، آمریکای جنوبی (برزیل) و اروپا (هامبورگ)، موسس بنیاد مطالعات اسلامی و بنیاد بین المللی ایران شناسی در روسیه، بخش حافظ پژوهی (شیعه شناسی) در دانشگاه فرانکفورت از دیگر فعالیت‌های ایمانی پور است.

وی همچنین عضو شورای بین الملل موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری) و عضو کمیته علمی و فرهنگی شورای راهبردی روابط خارجی است.

همچنین مدیر تدوین طرح ارتقاء و بهبود سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (مسئول گروه تدوین)، مدیرتدوین سند فرهنگی بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب در کنار تدوین ده‌ها آیین نامه، شیوه نامه و تفاهمنامه در امور فرهنگی بین المللی در کارنامه ایمانی پور به چشم می‌خورد.

پیش از این ابوذر ابراهیمی ترکمان به مدت ۸ سال عهده دار این مسئولیت در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۲۶ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۵۴۱۴۹۵ /www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین